Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğrenen Merkezli UygulamalarEGT630737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mehmet Gürol
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin, etkili eğitim programı geliştirebilmeleri için farklı model, yöntem ve tekniklerin ilke ve uygulamaları öğrenmelerine yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriğiModel, strateji, yöntem ve teknik kavramları, öğrenen merkezli, model, strateji, yöntem ve teknikler ve uygulamaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ansberry, K., & Morgan, E. (2007). More picture perfect science lessons: Using childrens books to guide inquiry, K-4. National ScienceTeachers Association Publications
  • Benjamin, A. (2003). Differentiated ınstruction: a guide for elementary school teachers. New York: Eye on Education
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı öğrenme kuramdan uygulamaya. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Gözütok, F.D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks yayınları.
  • Gregory, G.H. Chapman, C. (2002). Differentiated instructional strategies: one size doesn’t fit all. California: Corwin Press.
  • Tomlinson, C., (1999). The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners. USA: Association for Supervision and Cirriculum Development.
  • Tomlinson, C.A. (1995). Differentiating instruction for advanced learners in the mixedability middle school classroom. ERIC Digest E536. ERIC Document Reproduction No. ED389141
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Etkinlik merkezli, model, strateji, yöntem ve teknikleri hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenir.
  2. Etkinlik merkezli yöntem ve tekniklerin eğitimin hangi aşamasında daha etkili ve verimli olduğunun bilir.
  3. Dersin kazanımlarına uygun olana etkinliklerin doğru biçimde açıklar

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3
PÇ-1---
PÇ-2---
PÇ-3---
PÇ-4---
PÇ-5---
PÇ-6---
PÇ-7---
PÇ-8---
PÇ-9---
PÇ-10---
PÇ-11---
PÇ-12---

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim, öğretim, öğrenme, model, strateji, yöntem ve teknik kavramları
2Öğretim model, strateji, yöntem ve teknik seçimini etkileyen etkenler
3Etkinlik merkezli öğretimin önemi, Ulusal ve Uluslararası uygulamalarının tartışılması.
4Yapılandırmacı öğrenme modeli ve 5E uygulaması
5Proje tabanlı öğrenme ve uygulaması
6Performans görevleri ve performans görevlerinin geliştirilmesi
7Probleme dayalı öğrenme ve ugyulaması
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Farklılaştırılmış öğrenme yöntemi ve uygulaması
10 Farklılaştırılmış öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulaması
11İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ve uygulaması
12İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulaması
13Tartışma yöntem ve teknikleri ve uygulaması
14Tartışma yöntem ve teknikleri ve uygulaması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama215
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama232
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev215
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler132
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok