Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dönem ProjesiEGT5002015020
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüMehmet Gürol
Dersi Veren(ler)Mehmet Gürol, Bülent ALCI, Vefa Taşdelen, Mustafa Gündüz
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıHerhangi bir kademeye ilişkin öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme. Tüm bu süreci, bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak uluslararası düzeyde yayınlanmak üzere makaleye çevirme.
Dersin İçeriğiGündemdeki eğitimle ilgili sorunlara bağlı olarak belirlenecek olan konuların araştırılıp, rapor hazırlama kurallarına uygun olarak raporlaştırılıp sunulması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Demirel, Ö. 2011. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. 17. Baskı. Ankara: Pegem A Akademi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci bir dersin öğretim tasarımını, bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirir.
  2. Öğrenci geliştirdiği öğretim tasarımını uygular.
  3. Öğrenci tasarımın uygulanması sonrasında çıkan sonuçları okulun uzak ve genel hedefleri ile öğrenciler üzerindeki etkilerine göre değerlendirir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının felsefi, psikolojik, sosyolojik temellere göre tartışılması.
2Öğretim tasarımı basmaklarının, örnek tasarımlar üzerinden tartışılması.
3Her öğrencinin öğretim tasarımı geliştireceği disiplini seçmesi.
4Uygun tasarımların planlanması.
5Uygun tasarımların planlanması.
6Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.
7Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.
10Bulguların yorumlanması.
11Tartışma ve öneriler kısmının yazılması
12Çalışmanın makaleye çevrilmesi.
13Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması.
14Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması.
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım16
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler140
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final130
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1615
Derse Özgü Staj
Ödev140
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler190
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok