Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Biçim Gramerleri | MIM5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Togan Tong |
Dersi Veren(ler) | Togan Tong |
Asistan(lar)ı | Özde Özdal, Reyya Kalay, Cemile Gül Gürcan, Hasan Tastan, Muhammet Ali Heyik |
Dersin Amacı | Ders tasarim ogrencisini bilgi-islemsel (computational design) tasarim mantigi ile tanistirmakta ve bu mantigin formel alt yapisini ogretmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ogrencide, tasarimda sistematik –algoritmik-dusuncenin farkindaligini saglamak hedeflenmektedir. Ders tasarimciya kullandigi temel tasarim dilinin “geometri dil” formel yapisini ve bu dilin bilesenleri arasindaki temel matematiksel iliskileri tanitmaktadir. Tasarimin temel dili kabul edilen bu dil CAD yazilimlarinin gelistirilmesinde yazilim mimarlari tarafindan kullanilmistir. Formel tasarim dilini anlamak ogenciye kullandigi CAD yaziliminin mantigini kavrama kolayligi kazandiracaktir. Temel tasarim dilinin “geometrik dil” formel yapisini anlatan bicim grameri kurami kural tabanli mantiga oturmaktadir. Ders butununde tasarimda kural tabanli dusunme mantigi, tasarim dilinin temel (geometrik) bilesenleri bu bilesenler arasindaki matematiksel iliskiler, ve bu dilin kurallarinin gelistirilmesi ve bicim gramerinin formel yapisinin iliskilendirilmis geometrilerin tanimlanmasindaki onemi ornekler ile islenecektir. Bicim gramerlerinin isleyis mantigi ile bilgisayar programlama mantigi karsilastirilacaktir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tasarimda sistematik –algoritmik- dusunme becerisi
- Kural tabanli mantigin analiz ve yenilikci-innovative- tasarimin gelistirilmesinde kullanilmasi
- CAD tasarim araclarinin isleyis mantigini kavranmasi.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Tasarim dusuncesi ve sistematik-algoritmik- dusunmenin tasarim surecindeki yerinin sorgulanmasi ornekler ile yapilacaktir. | NA |
2 | Algortima nedir? Formel-Informel algoritmalarin ornekler uzerinden tanimi. | NA |
3 | Tasarim da sistematik yontem arayislarinin incelenmesi, ve yapilan calismalarin ornekler uzerinden degerlendirilmesi. | NA |
4 | Kuralli geometri –Simetri- tanimi, tasarimdaki uygulamalari. | NA |
5 | 2B ve 3B simetri operasyonlari kurallarinin tanimi ve ornekler ile uygulanmasi. | NA |
6 | Bicim grameri tanimi, uygulama alanlarinin okumalar ve ornekler uzerinden incelenmesi. | NA |
7 | Bicim grameri kurallarinin (aritmetik-transformasyon) tanimi, ornekler ile uygulanmasi. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Analiz yontemi olarak bicim gramerlerinin kullanilmasi. Yenilikci –innovative- tasarimda gramer tabanli tasarim in kullanilmasi. Orneklerin incelenerek, tartisilmasi. | NA |
10 | Tasarimda informel gramer yaklasimi –Hibrid gramerler- orneklerin incelenerek tartisilmasi. | NA |
11 | Final projesi icin ogrenci proje tekliflerinin incelenmesi, proje konusu, strukturu, ve yonteminin tanimlanarak gelistirilmesi. | NA |
12 | Final projesi on calismalarinin degerlendirilmesi test edilmesi. | NA |
13 | Final projesi calismalarinin degerlendirilmesi. | NA |
14 | Digital uretim yontemleri, | NA |
15 | Proje calışması üretim yontemlerinin test edilmesi | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|