Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hesaplamalı Tasarım Temel Kavramları | MIM5116 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Meral Erdoğan |
Dersi Veren(ler) | Meral Erdoğan |
Asistan(lar)ı | Özde Özdal, Hasan Tastan, Muhammet Ali Heyik, Reyya Kalay, Cemile Gül Gürcan |
Dersin Amacı | Hesaplamalı tasarım konusu içinde yer alan temel kavramların tarihsel süreç içinde nasıl ortaya çıktığı, ne tür oluşumlar, olaylar ve projelerle geliştiği ve günümüzde ulaştığı anlayış içinde ne tür yeni kavramlar üretmeye başladığını anlamak için gerekli bilgiyi aktarmak; ve gelişmekte olan hesaplamalı tasarım konu ve kavramlarını anlamak için bir altyapı oluşturmak. Dolayısıyla sayısal ortamda tasarım yapabilmek için gerekli kavramsal donanımı sağlayabilmek ve zihinsel hazırlığa katkıda bulunmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | . Hesaplamalı Tasarım Anlayışının Temelleri • 1920’ler: Sanat, Teknoloji ve Mimarlık • Rusya Etkisi: Naom Gabo, Lubetkin ve Chermayeff • Çatkıcılık (Constructivism), Suprematizm ve Modernizm akımları II. 1940-1950 Dönemi • II. Dünya Savaşı, Teknoloji ve Mimarlık • 1950’ler: Durumculuk (Situationism) ve Sibernetik Kavramı III. 1960-1980: Makine Teknolojisi ve Mimarlık • Hızlı iletişim, hızlı ulaşım ve teknolojik ütopyalar: Archigram • Sibernetik ve Sistem teorileri: Gordon Pask, Cedric Price ve John Frazer • İnsan ve bilgisayar etkileşimi: Nicholas Negroponte ve Architecture Machine Group IV. 1980-2000 dönemi • Sanal ortam ve Siber uzay: Marcos Novak • Bilgisayar ortamı ve tasarım: Greg Lynn V. 2000 sonrası: Hesaplamalı teknolojiler ve mimarlık • Düşünsel yaklaşımlar: Leibniz, Deleuze ve Cache • Matematiksel düşünme ve Euclid-dışı geometriler • Parametrik tasarım, parametrik modelleme ve ilişkisel geometri • Algoritmik düşünme, programlama ve script • Performans ve mimarlık • CAD-CAM: Hesaplamalı Tasarım ve Üretme Süreçleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Hesaplamalı tasarımın temel kavramlarının nasıl ortaya çıktığını, nasıl geliştiğini ve ne tür yeni kavramlar ürettiğini anlamak
- Gelişmekte olan hesaplamalı tasarımın konularını ve kavramlarını anlamak
- Sayısal ortamda tasarım yapabilmek için gerekli kavramsal ve zihinsel donanımı sağlamak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hesaplamalı Tasarım Nedir? | NA |
2 | 1920’ler - Hesaplamalı Tasarım Anlayışının Temelleri | NA |
3 | 1940’lar- II. Dünya Savaşı, Teknoloji ve Mimarlık | NA |
4 | 1950’ler - Sibernetik kavramı ve Mimarlık 1 | NA |
5 | 1960’lar - Sibernetik kavramı ve Mimarlık 2 | NA |
6 | 1960’lar - Makine teknolojisi ve Mimarlık | NA |
7 | 1960-80 Bilgisayar Teknolojileri | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | 1980-90 - Sanal Ortam | NA |
10 | 1990-2000 Bilgisayar ortamı ve tasarım | NA |
11 | 2000 sonrası - Hesaplamalı Teknolojiler ve Mimarlık | NA |
12 | Parametrik Tasarım ve Parametrik Modelleme | NA |
13 | Algoritmik Düşünme, Programlama ve Algoritmik Tasarım | NA |
14 | CAD-CAM: Hesaplamalı Tasarım ve Üretme Süreçleri | NA |
15 | CAD-CAM: Hesaplamalı Tasarım ve Üretme Süreçleri | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|