Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Mimarlıkta Bilgi Kuramı MIM610337.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Doktora Programı
Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMimarlık Bölümü
Dersin KoordinatörüMeral Erdoğan
Dersi Veren(ler)Meral Erdoğan, Togan Tong
Asistan(lar)ıÖzde Özdal, Hasan Tastan, Reyya Kalay, Cemile Gül Gürcan, Muhammet Ali Heyik
Dersin AmacıDoğru bilgiye ulaşmak için gerekli olan kuramsal alt yapının verilmesidir.
Dersin İçeriğiFelsefe alanında mimarlığa bakış, sorgulamalı doğru bilgi arayışı ve anlama çabasının işlenmesidir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Turing, A. “Computing Machinery and Intelligence”, Springer, 2008.
  • Gero, J.S., Maher, M.L. (eds.), (1993), Modeling Creativity and Knowledge-Based Creative Design, NewJersey: Lawrence Erlbaum Ass. Publ.
  • Kolodner, J., (1993), Case Based Reasoning, Morgan Kaufmann Publ., San Mateo, CA.
  • Maher, M.L., Pu, P., (1997), Issues and Applications of Case-Based Reasoning in Design, Lawrence Erlbaum Associates Publ., New Jersey.
  • Mitchell, W.J., (1990), The Logic of Architecture, Design, Computation and Cognition, Massachusetts: The MIT Press.
  • Russell, S., Norvig, P., (2009), Artificial Intelligence: A Modern Approach, Prentice Hall Inc., New Jersey.
  • Coyne, R.D., Rosenman, M.A., Radford, A.D., Balachandran, M., Gero, J.S., (1990) Knowledge-Based Design Systems U.S.A: Addison-Wesley.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Mimarlıkta bilgi kuramları hakkında bilgi edinmek
  2. Mimarlıkta bilgi elde etme ve değerlendirme konusunda beceri edinme, diğer disiplinlerle arasındaki etkileşimi kavrayabilme, yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
  3. Mimari tasarımda bilişim alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  4. Mimari tasarımda bilişim alanında özümsenen bilgiyi, problem çözme, model geliştirme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
  5. Bir tasarım problemini tanımlayabilmek, hipotezlerini kurup, sonucu ortaya koyabilmek için araştırma becerisinin kazandırılması

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Epistemoloji: Neyi, Nasıl ve Nereden Biliyoruz?NA
2Bilgi FelsefesiNA
3Bilgi ve veri farkıNA
4Bilgi alanları ve bilgi türleri NA
5Bilim felsefesiNA
6Doğru bilgi sorunu 1NA
7Doğru bilgi sorunu 2NA
8Ara Sınav 1
9AraştırmaNA
10Bilimsellik ve soyutlama 1NA
11Bilimsellik ve soyutlama 2NA
12Üretim bilgisinin gelişimiNA
13Bilimselliğin sınırlarını genişleten eleştirel yaklaşımlar 1NA
14Bilimselliğin sınırlarını genişleten eleştirel yaklaşımlar 2NA
15AraştırmaNA
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1310
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması138
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer120
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok