Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sayısal Analiz Yöntemleri | IMO4032 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Adem Cevikel |
Dersi Veren(ler) | Adem Cevikel, Bahar UYAR DÜLDÜL |
Asistan(lar)ı | Muhammet Şahal, Yasin UTKU ALEV, Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Modelleme ve analiz tekniklerini kullanarak zor problemlere yaklaşık fakat geçerli çözümler vermektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Hata çeşitleri, operatörler ve çeşitleri, Tek değişkenli denklemlerin köklerinin yaklaşık hesabı, İnterpolasyon polinomları ve Lagrange interpolasyonu, Sonlu fark hesabı, Nümerik türev ve hata, analitik yerine koyma metotlarıyla nümerik türev hesabı, dış kestirim metoduyla türev, Newton interpolasyon yardımıyla integral hesabı, Romberg , Simson ve Gauss metoduyla nümerik integral hesabı ve nümerik hata, Lineer olamayan denklem sistemlerinin çözümleri için Newton Raphson metodu, Sabit nokta iterasyonu ile lineer olmayan denklem sistemlerin çözümleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri Yeterlikler'nde yer alan şu madde ile doğrudan ilişkilidir: -Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı'nda yer alan şu maddelerle ilişkilidir: -Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. -Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, yaklaşık çözüm yöntemlerini öğrenme becerisi kazanacak.
- Öğrenci problem çözme becerisi kazanacak.
- Öğrenci analitik düşünme kabiliyeti kazanacak.
- Öğrenciler matematik ve temel mühendislik bilgilerini kullanarak model kurma becerisi kazanırlar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hata çeşitleri, | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
2 | Operatörler ve çeşitleri | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
3 | Tek değişkenli denklemlerin köklerinin yaklaşık hesabı | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
4 | İnterpolasyon polinomları | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
5 | Lagrange interpolasyonu, | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
6 | Sonlu fark hesabı, | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
7 | Nümerik türev | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Analitik yerine koyma metodu | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
10 | dış kestirim metodu ile türev, | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
11 | Newton interpolasyon yardımıyla integral hesabı, | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
12 | Romberg metodu | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
13 | Romberg metodu | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
14 | Simson metodu | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|