Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sayısal Analiz Yöntemleri IMO403235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüAdem Cevikel
Dersi Veren(ler)Adem Cevikel, Bahar UYAR DÜLDÜL
Asistan(lar)ıMuhammet Şahal, Yasin UTKU ALEV, Şevval Gökcen
Dersin AmacıModelleme ve analiz tekniklerini kullanarak zor problemlere yaklaşık fakat geçerli çözümler vermektir.
Dersin İçeriğiHata çeşitleri, operatörler ve çeşitleri, Tek değişkenli denklemlerin köklerinin yaklaşık hesabı, İnterpolasyon polinomları ve Lagrange interpolasyonu, Sonlu fark hesabı, Nümerik türev ve hata, analitik yerine koyma metotlarıyla nümerik türev hesabı, dış kestirim metoduyla türev, Newton interpolasyon yardımıyla integral hesabı, Romberg , Simson ve Gauss metoduyla nümerik integral hesabı ve nümerik hata, Lineer olamayan denklem sistemlerinin çözümleri için Newton Raphson metodu, Sabit nokta iterasyonu ile lineer olmayan denklem sistemlerin çözümleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Bayram, M. (2009). Nümerik Analiz, Birsen Yayınevi, İstanbul
  • Introduction to Numerical Analysis, F.Stummel and K.Hainer, Scottish Academic Press, (1980)
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri Yeterlikler'nde yer alan şu madde ile doğrudan ilişkilidir: -Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı'nda yer alan şu maddelerle ilişkilidir: -Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. -Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, yaklaşık çözüm yöntemlerini öğrenme becerisi kazanacak.
  2. Öğrenci problem çözme becerisi kazanacak.
  3. Öğrenci analitik düşünme kabiliyeti kazanacak.
  4. Öğrenciler matematik ve temel mühendislik bilgilerini kullanarak model kurma becerisi kazanırlar

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Değerlendirme Sistemi

AKTS İşyükü Tablosu

Diğer NotlarYok