Dersin Amacı | Ders müzelerde iletişim etkinliklerinin geliştirilmesi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Müze iletişimin anlamı ve önemi; müze iletişimi teorileri; müzelerde iletişimin çalışmalarının kapsamı; müze sergilerinde izleyici perspektifi; izleyici araştırmaları; müzelerde iletişim çalışmalarının planlanması ve yönetimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Borun, M. and Korn. R. Ed.(1999). Introduction to Museum Evaluation. Washington DC: AAM.
- Çolak, C.(2012) “Bir iletişim Aracı Olarak Müze Web Sitelerinin Yönetimi”, Müzebilimin ABC’si, (ed. N. Ertürk ve Uralman, H) İstanbul: Ege Yay, 263-275.
- Hooper-Greenhill, E. Ed. (1996) "Communication in Theory and Practice", The Educational Role of the Museum, London: Routledge: 1996, 28-43.
- Hudson, K. (1998) “Museum Refuses to Stand Still”, Museum International, 50(1), 43–50.
- Serrell, B. (2006) Judging Exhibitions: A Framework for Assessing Exellence. Walnut Creek, Calif: Left Coast.
- Tezcan Akmehmet, K. (2014) “Müzeler ve Eğitim”, Müzecilik ve Sergileme. Ankara: Anadolu Üniversitesi Yay, 128-154.
- Uralman, H. “Müze Halkla İlişkilerinin Genişleyen Perspektifi, Müzebilimin ABC’si, (edit. N. Ertürk ve Uralman H.), İstanbul, Ege Yayınları, 247-262.
- Usluata, A: İletişim-Cep Üniversitesi, İstanbul: Yeni Yüzyıl Kitaplığı.
- Ünsal, D. (2012) “Müze, Katılım ve Yurttaşlık”, Müzebilimin ABC’si, (ed. N. Ertürk ve Uralman H.), İstanbul: Ege Yayınları, 13-23.
|