Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Müze İletişimiSYP452134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüKadriye TEZCAN AKMEHMET
Dersi Veren(ler)Kadriye TEZCAN AKMEHMET
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDers müzelerde iletişim etkinliklerinin geliştirilmesi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiMüze iletişimin anlamı ve önemi; müze iletişimi teorileri; müzelerde iletişimin çalışmalarının kapsamı; müze sergilerinde izleyici perspektifi; izleyici araştırmaları; müzelerde iletişim çalışmalarının planlanması ve yönetimi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Borun, M. and Korn. R. Ed.(1999). Introduction to Museum Evaluation. Washington DC: AAM.
  • Çolak, C.(2012) “Bir iletişim Aracı Olarak Müze Web Sitelerinin Yönetimi”, Müzebilimin ABC’si, (ed. N. Ertürk ve Uralman, H) İstanbul: Ege Yay, 263-275.
  • Hooper-Greenhill, E. Ed. (1996) "Communication in Theory and Practice", The Educational Role of the Museum, London: Routledge: 1996, 28-43.
  • Hudson, K. (1998) “Museum Refuses to Stand Still”, Museum International, 50(1), 43–50.
  • Serrell, B. (2006) Judging Exhibitions: A Framework for Assessing Exellence. Walnut Creek, Calif: Left Coast.
  • Tezcan Akmehmet, K. (2014) “Müzeler ve Eğitim”, Müzecilik ve Sergileme. Ankara: Anadolu Üniversitesi Yay, 128-154.
  • Uralman, H. “Müze Halkla İlişkilerinin Genişleyen Perspektifi, Müzebilimin ABC’si, (edit. N. Ertürk ve Uralman H.), İstanbul, Ege Yayınları, 247-262.
  • Usluata, A: İletişim-Cep Üniversitesi, İstanbul: Yeni Yüzyıl Kitaplığı.
  • Ünsal, D. (2012) “Müze, Katılım ve Yurttaşlık”, Müzebilimin ABC’si, (ed. N. Ertürk ve Uralman H.), İstanbul: Ege Yayınları, 13-23.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Müze iletişimin temel kavramlarını bilme.
  2. Müzeler için iletişim etkinliklerinin önemini kavrama.
  3. Müze sergilerinin izleyici merkezli bakış açısıyla nasıl biçimlendirilmesi gerektiğini bilme.
  4. Müzelerde gerçekleştirilen temel izleyici araştırması yöntemlerini bilme.
  5. Müzelerde İletişim etkinlikleri planlayabilme

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Müze İletişimine Giriş: Müze İletişimi ve Müze İzleyicisiNA
2İletişim ve Müze İletişimi: Temel Kavramlar, Müzelerde İletişim ÇalışmalarıNA
3İletişim Teorileri ve MüzelerNA
4Müzeler, Kapsayıcılık ve KatılımNA
5Müzelerde Eğitim ve ÖğrenmeNA
6Müze Sergileri Aracılığıyla İletişim ve Sergi GeliştirmeNA
7Sergilerin İzleyici Perspektifinden DeğerlendirilmesiNA
8Ara Sınav 1
9Vize SınavıNA
10Müzelerde İzleyici Araştırmaları: Araştırma TasarımıNA
11Müzelerde İzleyici Araştırmaları: Araştırma TasarımıNA
12Müzelerde İzleyici Araştırmaları: Veri ToplamaNA
13Müzelerde İzleyici Araştırmaları: Veri ToplamaNA
14Müzelerde İzleyici Araştırmaları: Veri Analizi ve RaporlamaNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev230
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer15
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok