Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce 2 | SYP2570 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayşe EMENGEN |
Dersi Veren(ler) | Ayşe EMENGEN |
Asistan(lar)ı | Burak Boyraz |
Dersin Amacı | Sanat yapıtı ve eleştirinin sınırlarını çizmek, eleştirel dilin sanat yapıtlarına yansıyan yüzünü ve dilini çözümlemek, eleştiri mekanizmasının işlerliğini sağlayan kuramlara giriş yapmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Eleştiri nedir, ne değildir?; Sanat yapıtı ve eleştiri arasındaki ilişki;; Tarihte eleştirmenlerin rolü, misyonu ve sosyal kimliği. Eleştiride teoriler ve temel yaklaşımlar. Eleştirinin özü ve şekli. ‘Sanat için sanat’ teorisi ve eleştiriye yansıması. Modern çağda eleştiri. Postmodern eleştiri. Eleştirel toplum teorisinin yeniden yapılanması. Güncel sanat ve eleştiri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel sanat kavramları ve kültürel ortamda sanatın değişim-dönüşümünü değerlendirebilir.
- Temel Mesleki İngilizce kavramlarını kavrayabilir.
- Mesleki terimleri İngilizce'de kullanabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eleştirmen nedir, ne değildir? | NA |
2 | Sanat ve eleştirmen arasındaki ilişki | NA |
3 | Tarihte eleştirmenlerin rolü, misyonu ve sosyal kimliği | NA |
4 | Eleştiride teoriler ve temel yaklaşımlar | NA |
5 | Eleştirinin özü ve şekli | NA |
6 | Eleştiride ekspresyonist yaklaşımlar | NA |
7 | Eleştiride formalist yaklaşımlar | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ‘Sanat için sanat’ teorisi ve eleştiriye yansıması | NA |
10 | Modern çağda eleştiri | NA |
11 | The Frankfurt School and approach to critics Frankfurt Okulu ve eleştiye etkisi | NA |
12 | Yapıbozumculuk ve etkileri | NA |
13 | Postmodern eleştiri | NA |
14 | Eleştirel toplum teorisinin yeniden yapılanması | NA |
15 | Güncel sanat ve eleştiri | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|