Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Müze ve Galerilerde EğitimSYP451234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Sanat Yönetimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüKadriye TEZCAN AKMEHMET
Dersi Veren(ler)Kadriye TEZCAN AKMEHMET
Asistan(lar)ıSaliha Nesli GÜL
Dersin AmacıBu dersin amacı, müzeler ve galeriler için eğitim programları planlama ile ilgili temel bilgi ve becerilerin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiEğitim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar; müzelerde eğitim etkinliklerinin anlamı, önemi ve tarihçesi; müze eğitiminin uygulama alanları; müzeler ve galeriler için eğitim etkinlikleri geliştirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Atagök, Tomur., H. Özkasım ve K. Tezcan Akmehmet, haz. (2006) Okul Müze Günleri Öğretmen Paketi. İstanbul: YTÜ Basım-Yayım Merkezi.
  • Bacanlı, Hasan. Gelişim ve Öğrenme. 3. Baskı. Ankara: Nobel Yay. 2000.
  • Burnham, R. And E. Kai-Kee.(2015). Müze Dersleri. İstanbul: Koç. Üniversitesi Yay.
  • Buyurgan, S. ve L. Mercin (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • Edson, G. And D. Dean.(1997) “The Handbook for Museums”. The Handbook for Museums .London: Routledge, 192-201.
  • Fidan, Nurettin ve M. Erden.(1998) Eğitime Giriş. İstanbul: Alkım Yay.
  • Gartenhaus, Alan, R. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • Hein, G. E. (1998) Learning in the Museum. Reprinted. New York: Routledge.
  • Hooper-Greenhill, Eilean (edit). (1999) The Educational Role of the Museum. Second Edition. London: Routledge.
  • Hooper-Greenhill, Eilean (edit). (1999) Müze ve Galeri Eğitimi. Çev. Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapçı. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, No:4.
  • Karadeniz, C. ve Okvuran, A. (2018) Cumhuriyet’in İlanından Günümüze Türkiye’de Müze Eğitimi: Tarihsel Gelişim ve Gelecek Tasarıları, Millî Folklor, Yıl 30, Sayı 118, 101-113.
  • Moffat H. and V. Wollard (1999) Museum and Gallery Education: A Manual of Good Practice. London: Stationary Office.
  • Onur, B. (2012) Çağdaş Müze, Eğitim ve Gelişim: Müze Psikolojisine Giriş. Ankara, İmge Kitabevi.
  • Onur, B.( 2003) Müze Eğitimi Seminerleri: Akdeniz Bölgesi Müzeleri. Antalya: Suna-İnan Kıraç Akdeniz Medeniyetleri Araştırma Enstitüsü Yay.7-23.
  • Tezcan Akmehmet, K., (2013) edit: E. Altınsapan ve N. Küçükhasköylü, Müzeler ve Eğitim: 6. Ünite (Ders Kitabı), Müzecilik ve Sergileme, Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları, Ocak 2013,128-154.
  • Tezcan Akmehmet, K.,(2012) Müze Eğitimi: Okul Programları, Müzebilimin ABC’si, (Hazırlayan Nevra Ertürk ve Hanzade Uralman), İstanbul, Ege Yayınları, 195-208.
  • Tezcan Akmehmet, K., Müzelerin Eğitim Amaçlı Kullanımı Projesi, Uluslararası Katılımlı Eğitim ve Müze Semineri (18-21 Ekim 2007), haz. Prof. Dr. İnci San. Düz. ÇDD (Çağdaş Drama Derneği), SEDER (Sanat Eğitimcileri Derneği), ÇMKD (Çoçuk Müzeleri Derneği) ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kök Yay., 175-187, Ankara: Mart 2008.
  • Tezcan Akmehmet, K. Ve A. Ödekan. (2006) Müze Eğitiminin Tarihsel Gelişimi, İTÜ Dergisi b/Sosyal Bilimler, Cilt 3 (1), İstanbul, 47-58.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitim, öğrenme ve müze eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir.
  2. Müzelerde gerçekleştirilen eğitim etkinliklerine örnekler verebilir.
  3. Müze ve galeriler için müze eğitiminin anlamı ve önemini kavrar.
  4. Müze eğitim politikasının anlamını ve kapsamını bilir.
  5. Bir müze veya galeri için eğitim etkinlikleri planlayabilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim, Öğrenme ve Müze Eğitimi ile İlgili Temel KavramlarNA
2Müze Eğitiminin Anlamı, Önemi, TarihçesiNA
3Müze Eğitimi PolitikasıNA
4Sunum: Müze ve Galerilerde Eğitim Etkinlikleri NA
5 Sunum: Müze ve Galerilerde Eğitim Etkinlikleri NA
6Eğitim Teorileri, Öğrenme ve Müze Eğitimi NA
7İnsan Gelişimi ve Müze EğitimiNA
8Ara Sınav 1
9Vize SınavıNA
10Eğitim Programı Nasıl Planlanır? Amaç ve HedeflerNA
11Eğitim Programı Nasıl Planlanır? Kapsam NA
12Eğitim Programı Nasıl Planlanır? Eğitim DurumlarıNA
13Eğitim Programı Nasıl Planlanır? Ölçme ve DeğerlendirmeNA
14Eğitim Programı Nasıl Planlanır? TartışmaNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev230
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev26
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer16
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok