Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Bütünleşik Reklam YönetimiISL511737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Kenan Aydın
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıReklam sektörü ve reklam yönetimindeki temel kavram ve konuları belirterek, reklam yönetiminin önemini ve gelişmeleri ortaya koymak.
Dersin İçeriği“Reklam”, “Reklam Sektörü”, “Bütünleşik Pazarlama İletişimi” kavramları, reklamların özellikleri, reklam sektörünün günümüzdeki önemi ve büyüme nedenleri, reklamların sınıflandırılması, reklamların pazarlamadaki yeri ve önemi, reklam stratejileri ve politikaları, farklı işletmeler için reklam karması, reklam yönetiminde yeni yaklaşımlar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Nedir Bu Reklam? – Muazzez Babacan
  • Bütünleşik Pazarlama İletişimi - Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış
  • Advertising and Promotion- George E.Belch, Michael A. Belch
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Reklam ve tutundurma yönetimi anlayışı kazanılır.
  2. Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ile tanışılır.
  3. Satış promosyonları incelenir.
  4. Dijital reklamcılık kavramları incelenir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Reklam, reklam sektörü, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları, reklamların özellikleri, reklam sektörünün kapsamı, reklam sektörünü diğer sektörlerden ayıran özellikler, reklam yönetiminin tanımı, reklamların ve reklam yönetiminin günümüzdeki önemiBelch, Belch (2006) 2-34
2Bir pazarlama bileşeni olarak reklam, reklam planlama programlarının geliştirilmesi, reklam stratejilerinin oluşturulmasıBelch, Belch (2006) 35-64
3Reklam ajansları, reklam ajanslarının çeşitleri, özellikleri ve faaliyet alanları, reklam sektörü içinde ajansların yeri.Belch, Belch (2006) 65-100
4Tüketici Davranışı YaklaşımlarıBelch, Belch (2006) 102-134
5İletişim süreciBelch, Belch (2006) 135-162
6Kaynak, mesaj ve kanal faktörleriBelch, Belch (2006) 165-190
7İletişim araçlarının belirlenmesi, iletişim stratejilerinin oluşturulması, görsel ve işitsel araçların seçimi, yayın zamanının belirlenmesiBelch, Belch (2006) 192-233
8Ara Sınav 1
9Yaratıcı stratejiBelch, Belch (2006) 234-297
10Medya planlama ve stratejiBelch, Belch (2006) 298-350
11Görsel ve yazılı basının değerlenmesiBelch, Belch (2006) 350-411
12Doğrudan pazarlamaBelch, Belch (2006) 460-483
13İnternet ve interaktif medyaBelch, Belch (2006) 485-509
14Satış promosyonlarıBelch, Belch (2006) 510-560
15Halkla ilişkiler, kurumsal reklamcılıkBelch, Belch (2006) 562-612
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev150
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok