Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
1970 sonrası Dünya Mimarlığı | MIM3332 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zafer Sağdıç |
Dersi Veren(ler) | Zafer Sağdıç |
Asistan(lar)ı | Ali Değirmenci, Gözde Demir, Melike Özhan |
Dersin Amacı | Mimarlık bilgisinin ve pratiğinin 1970 sonrasındaki evriminin kavranması. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1970’den bugüne mimarlık bilgisi ve pratiği. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Güncel mimarlık üretiminin eleştirel bilincine varmak.
- Modernist paradigmaların tanınması
- Türkiye'de 1970 sonrası mimarlık ortamının tanınması
- Araştırma ve eleştirel düşünme becerisi edinme
- Dünya mimarlık tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1970’lerin bir kırılma noktası olarak tanımlanmasını gerektiren nedenler; değişen ekonomik dengeler; yeni güç odaklarının doğuşu; gençlik alt kültürünün evrimi vd.. | NA |
2 | Modernizmin tıkanması; “biçim adına biçim” arayışları; Eero Saarinen, Philip Johnson ve New York Beşlisi. | NA |
3 | Louis Kahn ve tarihselliğin modernist yorumu sorunsalı. | NA |
4 | Carlo Scarpa ve “over-designed” estetik. | NA |
5 | Popüler kültürün meşrulaştırılması sorunsalı ve Venturi; postmodernist durumların tanımı ve lyotard | NA |
6 | Post modernist mimarlık; mimarlıkta kaos ve yeni çözüm arayışları modernist “revival” lar ve1990’larda mimarlık. | NA |
7 | Gelenekselcilik ve İslam dünyasında modernite tıkanıklıkları; moderniteye direnerek modenleşmek | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | metropolleşme olgusu ve mimarlık. | NA |
10 | Öğrenci Sunuşları | NA |
11 | Öğrenci sunuşları | NA |
12 | Öğrenci sunuşları | NA |
13 | Öğrenci sunuşları | NA |
14 | Öğrenci sunuşları | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|