Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlıkta Oran | MIM3352 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nuran Kara Pilehvarian |
Dersi Veren(ler) | Nuran Kara Pilehvarian |
Asistan(lar)ı | Selim Kılıçoğlu, Gözde Demir |
Dersin Amacı | Lisans öğrencilerinin, geçmişteki mimarlık ürünlerini daha iyi değerlendirebilmeleri için, mimarlık estetiğinde sıkça kullanılan oran, simetri, vb. gibi kavramlar konusunda bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Antikçağ’dan Başlayarak Doğada, Sanatta, Felsefede ve Mimarlıkta Oran Kavramının İrdelenmesi / Mimarlıkta Kullanılan Oransal Düzenler İle Oranların Sayısal ve Geometrik Tanımları / İlkçağ’dan Modern Döneme (Le Corbusier) Kadar Geçen Süreçte, Orantı Sistemleri Gözetilerek Planlanmış Olan Yapıların İrdelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tarihsel süreç içinde planlama ilkelerini etkileyen orantı sistemlerinin kavranması
- Antik dönem felsefesinde estetik ve oran ilişkilerinin kavranması.
- Tarihsel süreç içinde, planlama ilkelerini etkileyen orantı sistemlerinin kavranması.
- Mimarlık tarihi bağlamında oran konusunun kavranması.
- Le Corbusier’in ortaya koyduğu modulor’un kavranması.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik Çağ felsefesinde, doğada, sanatta ve mimarlıkta oran kavramının irdelenmesi. | NA |
2 | Mimarlıkta kullanılan oransal düzenler ve orantı sistemlerinin sayısal ve geometrik tanımları. | NA |
3 | İlk Çağ mimarlıklarında oran kavramı; Mısır. | NA |
4 | Yunan mimarlığında orantı sistemleri. | NA |
5 | Etrüsk ve Roma mimarlıklarında orantı sistemleri. | NA |
6 | Ortaçağ mimarlıklarında oran kavramı; İlk Hıristiyan, Bizans ve Roman ve Gotik mimarlıklarında orantı sistemleri. | NA |
7 | Rönesans dönemi orantı sistemleri. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemleri yapıları üzerinde oran analizleri | NA |
10 | Klasik Osmanlı dönemi yapılarının plan, kesit, görünüş krokileri üzerinde orantı sistemlerinin irdelenmesi. | NA |
11 | Klasik Osmanlı dönemi yapılarının plan, kesit, görünüş krokileri üzerinde orantı sistemlerinin irdelenmesi. | NA |
12 | Le corbusier; modulor. | NA |
13 | Öğrenci sunuşları. | NA |
14 | Öğrenci sunuşları. | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 25 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 21 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 21 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|