Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Uygarlık tarihi | MIM1412 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Işıl Çokuğraş Bağdatlıoğlu |
Dersi Veren(ler) | Metin Gökçay, Işıl Çokuğraş Bağdatlıoğlu, Nur Urfalıoğlu, Nuran Kara Pilehvarian |
Asistan(lar)ı | Ali Değirmenci, Gözde Demir, Selim Kılıçoğlu |
Dersin Amacı | Öğrenciye, insanlığın nereden nereye geldiğini, toplumların birbirini hangi ölçülerde ve nasıl etkilendiğini ve dolayısıyla en başta ülkemizin uygarlık ve kendisinin uygar insan olma yolunda hangi noktada olduğunu ve aslında hangi noktada olması gerektiğini anlatmak ve onu bu konularda bilinçlendirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | İnsanın ortaya çıkışı ve çevresine egemen olmasıyla başlayan Uygarlık Tarihi’nin ana evrelerinin ve tarihe damgasını vurmuş uygarlıkların: Yaşam, kültür, sanat, bilim ve çağın felsefesi ağırlıklı olarak öğrenciye sunulması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Uygarlık bilincinin edinilimesi
- Büyük tarım uygarlıkları hakkında bilgi edinme
- Antik çağ ve Bizans hakkında bilgi edinme
- Avrupa uygarlığı hakkında bilgi edinme
- İslamiyet uygarlıkları hakkında bilgi edinme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygarlık: Tanımlar, insanın ortaya çıkışı ve uygarlığın başlaması | NA |
2 | Büyük tarım uygarlıkları: Mezopotamya ve Mısır uygarlığı. | NA |
3 | Antik çağ: Grek ve Roma uygarlıkları ve çağın felsefesi. | NA |
4 | Bizans uygarlığı. | NA |
5 | Ortaçağ Avrupa uygarlığı ve skolastik felsefe. | NA |
6 | Rönesans çağı Avrupa uygarlığı ve felsefesi. | NA |
7 | İslam Uygarlığı ve felsefesi. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yarıyıl İçi (Vize) Sınavı 1 | NA |
10 | İslamiyet sonrası Türk uygarlıkları (Orta Asya). | NA |
11 | Anadolu Selçuklu uygarlığı. | NA |
12 | Osmanlı uygarlığı. | NA |
13 | Endüstri çağı Avrupa uygarlığı ve felsefesi. | NA |
14 | Cumhuriyet’ten günümüze Türkiye uygarlığı ve dünya uygarlığı içindeki yeri. | NA |
15 | Cumhuriyet’ten günümüze Türkiye uygarlığı ve dünya uygarlığı içindeki yeri. | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|