Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitime Giriş | EGT1051 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mine Çeliköz, Davut HOTAMAN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Eğitim-öğretim, öğretmenlik mesleği, öğretmen yetiştirme, eğitimle ilgili yeni yönelimler, eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi konularında temel bilgi ve anlayış kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; Eğitimin amaçları ve işlevleri; Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; Eğitim bilimlerinde yöntem; Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler oluşturmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
- Eğitimin işlevlerini farklı bakış açılarından açıklar.
- Eğitimin diğer alanlarla ilişkilerini açıklar.
- Eğitim sürecinde okul, öğretmen, öğrenci ve ailenin rolünü açıklar.
- Olumlu okul ve sınıf özellikleri ile ilgili örnekler verir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 |
PÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
PÇ-4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
PÇ-5 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 |
PÇ-6 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
PÇ-7 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
PÇ-8 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
PÇ-9 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
PÇ-10 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitimin amaç ve işlevleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Eğitim ve Bilim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Eğitimin diğer alanlarla ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Eğitimin diğer alanlarla ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Eğitimin diğer alanlarla ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Eğitimin diğer alanlarla ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eğitimin Toplumsal Temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Öğretmenlik mesleği | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Etkili öğretmen özellikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Okul ve sınıf ortamları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Türk Eğitim Sisteminde Örgüt ve Yönetim Yapısı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|