Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Temel Modlaj Atölyesi 1BSP123135220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüErtuğ ATLI
Dersi Veren(ler)Ertuğ ATLI
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıPlastik formları tanımlayabilme, ışık ve form arasındaki ilişkiyi tanımlamayı, üç boyutlu çalışmanın temel prensiplerini kavramsallaştırarak geçmişten günümüze nasıl kullanıldığını araştırarak kavramayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBirbirinden farklı temel formları üç boyutlu olarak tanımlama çalışmalarını içerir. Farklı nesneler üzerinde ışığın almış olduğu değerleri kille uygulama alanına dönüştürür. Üç boyutta görme, gördüğünü analiz etme ve uygulama ile ilgili problemleri çözme ve problem üretme temel konulardır. Doğal formlardan plastik formlara geçisin temel prensipleri üzerinde durulur. Kullanılan malzeme sadece kildir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi
  • Sculpture- From Antiquity to the Present Day, Taschen
  • Greek Sculpture, Thames and Hudson
  • Other Sources that’ll be used are; Archeology and art museums, articles about the subject dias and contemporary exhibitions.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Üç boyutlu görme yetisi gelişecektir.
  2. Üç boyutlu gördüğünü plastik bir dilde ifade etme becerisi gelişecektir.
  3. Öğrencinin doğaya bakışı ve gözlem yeteneği gelişecektir.
  4. Kilin fiziksel özellikleri kullanılarak, sunduğu olanaklar öğrenilecektir.
  5. Kilin kendine özgü kullanım yeteneği gelişecektir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik ve kapsamı NA
2Oran – Orantı – Kütle ilişkisini kille uygulamaya dönüştürmeNA
3Işık ve Gölge’nin oluşturduğu planları, farklı ışık alan ve yansıtan nesneler üzerinden algılama, uygulamaNA
4Işık ve Gölge’nin oluşturduğu planlarını nesneler üzerinde algılama, üç boyutlu uygulamaya dönüştürmeNA
5Işık ve Gölge’nin oluşturduğu planlarını nesneler üzerinde algılama, üç boyutlu uygulamaya dönüştürmeNA
6Daha önce edinilen form çözümleme becerisi ile bu formları bir araya getirebilme.NA
7Farklı formlardan oluşan kompozisyon üzerinde çalışma.NA
8Üç boyutta yapı çözümlemeleri üzerinde çalışma.NA
9Ara Sınav 1
10Yıl içinde yapılan araştırmaları içeren örnekler üzerinden sanat tarihi sürecini değerlendirmeNA
11Yıl içinde yapılan araştırmaları içeren örnekler üzerinden sanat tarihi sürecini değerlendirmeNA
12Proje üzerinde çalışmaNA
13Proje üzerinde çalışmaNA
14Proje üzerinde çalışmaNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar140
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati155
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev35
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok