Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 3 BSP301147240
ÖnkoşullarBSP2432-Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 2
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüErtuğ ATLI
Dersi Veren(ler)Ertuğ ATLI
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıMekânı kavramsallaştırarak dönüştürebilme, malzemeyi kullanabilme teknik bilgi ve becerisi
Dersin İçeriğiÜç boyutta mekân kullanımının amacı ve üç boyutlu sanat çalışmaları nasıl mekân yaratır? Dünya sanatına ve disiplinlerarası sanata katkıları ne yönde gerçekleşmiştir? Bu derste sanat tarihi boyunca, mekân kavramı biçimsel sorunlar, fiziksel, coğrafi ve kültürel boyutlarıyla irdelenerek atölye ortamındaki farklı malzeme uygulamaları ile öğrencilerin bu sorunlara kişisel olarak çözüm üretmeleri sağlanacaktır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Art ofthe 20th Century; Taschen – Modern Sculpture A Concise History, Herbard Read; Thames and Hudson - Modernizmin Serüveni, Enis Batur, Yapı kredi yayınları, Principles of Form and Design- W.Wong Language of Sculpture-W.Tucker
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Sanat ve tasarım alanında mekana özgü bir edinim kazandıracaktır.
  2. Sanatsal ürünler ortaya konacaktır.
  3. Günümüz sanatında üç boyutlu uygulamaların sanatsal niteliğini kavrama.
  4. Teknik bilgi ve beceri kazandıracaktır.
  5. Farklı malzemelerle üç boyutlu form üretebilme becerisi kazandıracaktır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-144354
PÇ-244454
PÇ-333443
PÇ-443454
PÇ-533443
PÇ-632344
PÇ-712132
PÇ-812132
PÇ-933343
PÇ-1044454

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik ve kapsamı NA
2Mekân nedir? İç mekân kavramına sanat tarihi sürecinden örnekler ile bakış NA
3Etrafımızda neye mekân diyebiliriz ya da neyi bir mekâna dönüştürebiliriz? Öğrenciden; yaşanır olmayan, sınırları olan, fiziki olarak varlığını sürdüren bir boşluğu mekâna dönüştürebilmesi için fikir alışverişi.NA
4Öğrencinin belirlediği mekânın sanat nesnesine dönüştürülmesi için araştırmaların tartışılması. NA
5Uygulama süreci öncesinde eskizlerin hazırlanması, malzeme seçimi ve uygulama öncesi malzeme ile denemeler yapılmasıNA
6Uygulama sürecinde eleştiriler ve tartışmalar. NA
7Yaşanan bir mekânda sanatsal üretim sanat tarihi sürecinden örnekler üzerinden tartışılarak sanat eseri ile insan arasındaki ilişki irdelenir. Mekân ile ilgili yapılan kalıcı ve geçici sanat eseri arasındaki farklar nelerdir?NA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Ara Sınav NA
10Uygulama yapılacak malzemeye karar verme, malzeme araştırmaları ve uygulama yapılması düşünülen malzeme ile eskizlerin hazırlanması. NA
11Tüm araştırma ve eskizlerin bir araya getirilerek maketlerin yapımına geçilir. NA
12Seçilen mekâna yönelik hazırlanan maketlerin birebir uygulamaya geçilmesi, malzeme temin edilmesiNA
13Malzeme ile uygulamaNA
14Malzeme ile uygulamaNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama340
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati136
Laboratuar
Uygulama36
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması147
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok