Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | EGT3040 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İbrahim KOCABAŞ |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ, Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | Yunus Emre ÖMÜR |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türk Eğitim Sistemi’nin tarihsel ve düşünsel temellerini kavratmak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanıtmak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavratmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temelleri, eğitim sisteminin genel yapısı, yönetim ve okul yönetimi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB mesleki yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar.
- Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini bilir.
- Örgütlerdeki insan davranışını anlar.
- Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar.
- Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını bilir.
- İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini kestirir ve önlemler alır.
- Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri bilir.
- Okul yönetimi ve yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri. | İlgili kaynakların okunması |
2 | Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri. | İlgili kaynakların okunması |
3 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı. | İlgili kaynakların okunması |
4 | Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler. | İlgili kaynakların okunması |
5 | Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim. | İlgili kaynakların okunması |
6 | Yönetim bilimi ve örgüt kavramı. | İlgili kaynakların okunması |
7 | Yönetim kuramları. | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yönetim süreçleri. | İlgili kaynakların okunması |
10 | Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği. | İlgili kaynakların okunması |
11 | Okul yönetiminde personel işleri. | İlgili kaynakların okunması |
12 | Okul yönetiminde personel işleri. | İlgili kaynakların okunması |
13 | Okulda insan kaynakları yönetimi | İlgili kaynakların okunması |
14 | Okul, aile, çevre ilişkileri | İlgili kaynakların okunması |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 11 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|