Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Tanzimat’tan Sonra Osmanlı Yenileşme TarihiSNF511537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Selim Hilmi Özkan
Asistan(lar)ıZeynep Yıldız
Dersin AmacıTanzimat Fermanı ile başlatılan sürecin Islahat Fermanı ile nasıl bir hüviyet kazandığının ve bunun Osmanlı üniter yapısına etkisi ile yine bu sürecin doğal sonuçlarının neler olduğunun, yani Osmanlı ıslahat sürecinin devletin son demlerine doğru nasıl bir hüviyet kazandığının öğrenciye kavratılması.
Dersin İçeriğiIslahat Fermanı’nın ilanında etkili olan iç ve dış sebepler üzerinde durulduktan sonra Meşrutiyet sürecine nasıl geçildiği ve bu süreçler esnasında yaşanan gelişmeler ile II. Abdülhamit’in gerçekleştirdiği ıslahat çabalarına değinilecektir. Bundan sonra ise meşrutiyet sürecine bir tepki olarak ortaya çıkan 31 Mart olayına ve İttihat Terakki iktidarının faaliyetlerine değinilecektir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma
  • Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu
  • Alan Palmer, Son Üçyüzyıl Osmanlı İmparatorluğu
  • Tanzimat?ın 150.Yıldönümü Uluslararası Sempozyumu
  • 150. Yılında Tanzimat
  • Türkiye Tarihi, Cem Yayınevi
  • Enver Ziya Karal Osmanlı Tarihi V, VI, VII, VIII
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, Tanzimat Fermanının Osmanlı için getirdiği miras hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, Osmanlı değişimini analiz edebilme hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, tanzimat sonrasındaki Osmanlı bürokrasisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  4. Öğrenciler, Osmanlı'da modernleşme tarihi hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  5. Öğrenciler, Tanzimat sonrası Osmanlı Tarihini değerlendirmede analitik bir bakış açısına sahip olacaklardır

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tanzimat Fermanının ilanında etkili olan sebepler ve fermanın ilanıİlgili kaynak
2Tanzimat Fermanının ilanında etkili olan sebepler ve fermanın ilanıİlgili kaynak
3Tanzimat Fermanının içeriği ve uygulamalarİlgili kaynak
4Islahat Fermanının ilanında etkili olan iç ve dış sebeplerİlgili kaynak
5Islahat Fermanının içeriği ve uygulamalarİlgili kaynak
6Kuleli vakası ve Yeni Osmanlılar hareketinin doğuşuİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Meşrutiyet?in ilanı ve Kanun-i Esasiİlgili kaynak
10İttihat Terakki?nin ortaya çıkışı ve amaçlarıİlgili kaynak
11II. Meşrutiyet?in ilanıİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13II. Meşrutiyet dönemi fikir akımları(İslamcılık, Osmanlıcılık)İlgili kaynak
14II. Meşrutiyet dönemi fikir akımları(Türkçülük, Batıcılık)İlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Ödev610
Sunum/Jüri
Projeler310
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev612
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Projeler310
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok