Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlköğretimde Matematik Öğretimi Programlarını Geliştirmede Yeni YaklaşımlarSNF514537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıZeynep Yıldız
Dersin AmacıMatematiksel etkinlik yaparak, matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ve böylece matematik öğrenilmesi.
Dersin İçeriğiMatematik öğrenme kuramları: Davranışçı yaklaşım, yeni davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, algısal-görsel değişkenlik ilkesi, yapılandırıcılık ilkesi, buluş veya keşif yolu ile öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi, oluşturmacı eğitim anlayışında öğrenme. Matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin incelenmesi. Öğrenme ortamlarının düzenlenmesi. Uygun etkinliklerin planlanıp, uygulanması. Öğrencilerin matematiksel düşüncelerinin ve yaratıcılıklarının gelişmesinin sağlanması. Matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıların saptanıp, çözüm önerilerinin geliştirilmesi. Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • S. Olkun, Z. Toluk Uçar, İlköğretimde Matematik öğretimine çağdaş yaklaşımlar, Ekinoks yayınevi, Ankara, 2006.
  • Y. Baykul, İlköğretimde Matematik öğretimi, Pegem Akademi yayıncılık, Ankara, 2011.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, matematiksel etkinlikler yardımıyla matematiksel düşünme becerileri hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, bilgi ve teknolojiyi etkin şekilde kullanma hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemler hakkında bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, matematiksel düşünce ve yaratıcılık hakkında bilgi edineceklerdir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Matematik öğrenme kuramları: Davranışçı yaklaşım, yeni davranışçı yaklaşımİlgili kaynak
2Bilişsel yaklaşım, algısal-görsel değişkenlik ilkesiİlgili kaynak
3Yapılandırıcılık ilkesi, buluş veya keşif yolu ile öğrenme İlgili kaynak
4Gerçekçi matematik eğitimi, oluşturmacı eğitim anlayışında öğrenmeİlgili kaynak
5Matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerİlgili kaynak
6Öğrenme ortamları ve bunların düzenlenmesiİlgili kaynak
7Ara sınavİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Matematik öğretimi etkinliklerinin uygulanmasıİlgili kaynak
10Matematiksel düşünce ve yaratıcılıkİlgili kaynak
11Matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarıİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerİlgili kaynak
14Matematik eğitimi ile ilgili son yıllarda yapılan araştırmalarİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği410
Ödev410
Sunum/Jüri210
Projeler310
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev413
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği415
Projeler313
Sunum / Seminer213
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok