Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Python ile CBS’de Programlama HRT522137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimHarita Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüTÜRKAY GÖKGÖZ
Dersi Veren(ler)TÜRKAY GÖKGÖZ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı; her bir öğrenciye, Python programlama dili ile ArcGIS’de program yazabilme ve böylece CBS projelerinde karşılaşılabilecek spesifik işlerin kolayca ve hızlıca üstesinden gelebilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiTemel bilgiler, Mekansal veri işleme ve analiz işleri için python programları (komut dosyaları) yazma, Python programlarının ArcGIS’e entegrasyonu ve otomasyonu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Jennings, N. (2011) A Python Primer for ArcGIS, Amazon.
  • Butler, H. (2005) A Guide to Python Universe for ESRI Users, ArcUser, April-June 2005, 35-37.
  • Gökgöz, T. (2010) Obtaining High Fidelity Triangular Regular Network from Only DEM Points, The Cartographic Journal, 47(2), 150-156.
  • Gökgöz, T., Başaraner, M., Yücel, M.A., Gülgen, F., Doğru, A.Ö., Uluğtekin, N. and Cığızoğlu, H.K. (2007) Effects of Watershed Delineation from Grid DEMs in GIS to Non-Point Source Water Pollution Modelling, Proceedings of 14th International Symposium on Environmental Pollution and its Impact on Life in the Mediterranean Region, 10-14 October 2007, Sevilla, Spain.
  • Gökgöz, T., Uluğtekin, N., Başaraner, M., Gülgen, F., Doğru, A.O., Bilgi, S., Yücel, M.A, Çetinkaya, S., Selçuk, M. and Uçar, D. (2006) Watershed Delineation from Grid DEMs in GIS: Effects of Drainage Lines and Resolution, Proceedings of 10th International Specialised Conference on Diffuse Pollution and Sustainable Basin Management, September 18-22, Istanbul, Turkey.
  • Gökgöz, T. (2005) Generalization of Contours Using Deviation Angles and Error Bands, The Cartographic Journal, 42(2), 145-156.
  • Gökgöz, T. and Selçuk, M. (2004) A New Approach for the Simplification of Contours, Cartographica, 39(4), 37-44.
  • Gökgöz, T., Koike, Y. and Selçuk, M. (2002) Geological Database of Istanbul, Proceedings of Third International Symposium on Remote Sensing of Urban Areas, June 11-13, İstanbul, Turkey, 1:444-451.
  • Gökgöz, T. (2001) İstanbul Zemin Bilgi Sistemi, Sanal Gazete, Aralık, 12.
  • Gökgöz, T. and Selçuk, M. (2001) Geological and Geotechnical Information System for Istanbul, Proceedings of Fourth International Symposium “Turkish-German Joint Geodetic Days”, April 3-6, Berlin, Germany, 2: 853-858.
  • Gökgöz, T. and Selçuk, M. (1999) An Approach for Determination of Characteristic Points of Contours, Proceedings of Third Turkish-German Joint Geodetic Days, June 1-4, İstanbul, Turkey, 1: 41-48.
  • Gökgöz, T. (1997) Derivation of Characteristic Lines from a Specific Digital Terrain Model, Proceedings of International Symposium on GIS/GPS, September 15-18, İstanbul, Turkey, 67-75.
  • Graham, J., Python Short Course, Lecturer Notes.
  • Green, R.D. (2010) Python Documentation and Startup, http://drdg.tripod.com.
  • Honeycutt, D. and Wynne, D. (2010) Getting Started with Python in ArcGIS, ESRI Developer Summit, March 22-25, Palm Springs, CA.
  • Paybins, K. (2011) How to Enter the World of Python Programming for ArcGIS, WVAGP Mermership Meeting, November 3, 2011.
  • Sheehan, D. and Quinn, D. (2010) Intro to Python Scripting for ArcGIS, Lecturer Notes.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Python ile program yazabilme
  2. Yazılan programı GIS’e entegre edebilme
  3. Yazılan programı otomatik çalıştırabilme

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Temel bilgiler: Python ve ArcGIS NA
2Python kodları geliştirmek için ‘Model Builder’ kullanımı NA
3Python kodlama imlası, öğeleri ve yapısı NA
4Mekansal veri işleme ve analiz amacına yönelik basit bir program (komut dosyası) yazma NA
5Mekansal veri işleme ve analizde sıkça yapılan işleri için Python programları (komut dosyaları) yazma: Veri sorgulama ve seçme (çekme) NA
6İmleç ve tablo işlemleri NA
7Veri tanımlama ve listeler üzerinde çalışma NA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Hata ayıklama NA
10Harita üretim modülünün kullanımı NA
11Python programlarının ArcGIS’e entegrasyonu ve otomasyonu: Bir Python programı (komut dosyası) kullanan ArcGIS arayüzü meydana getirme NA
12Mekansal veri işleme ve analiz amacına yönelik yazılmış programları (komut dosyalarını) otomatik çalıştırma NA
13Öğrenci proje sunumları ve tartışmalar NA
14Öğrenci proje sunumları ve tartışmalar NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri15
Projeler125
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1410
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler110
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok