Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Aile İşletmelerinde Kurumsallaşma ve Sürdürülebilirlik | ISL6136 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, aile sahipliği veya etkinliği olan işletmelerin özelliklerinin yönetsel açıdan incelenmesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında, aile işletmelerinde büyüme, kurumsallaşma ve sürdürülebilir performansa ilişkin sorunların ele alınması amaçlanmaktadır. Bu sorunların çözümüne yönelik olarak aile işletmelerinin temel özellikleri ve yönetim fonksiyonlarına ilişkin sorunlar, örnekler yardımıyla tartışılacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Aile işletmelerinde yaşanan yönetsel sorunların daha iyi kavranması
- Bu sorunlara etkin çözüm önerileri geliştirilmesi
- Türkiye'deki aile işletmelerinin incelenmesi
- Aile işletmelerinin kurumsallaşma sürecinin incelenmesi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurum Teorisi ile İlgili Temel Kavramlar | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s.23-37 |
2 | Popülasyon Ekolojisi | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s. 38-41 |
3 | Kaynak Bağımlılığı Yaklaşımı | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s.41-44 |
4 | Durumsallık Yaklaşımı | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s.45-48 |
5 | Kurum Teorisinin Tarihsel Gelişimi | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s. 49-77 |
6 | Modern Kurum Teorisine Yön Veren Akımlar | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s.78-100 |
7 | Kurumsal ve Teknik Çevre | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s.101-113 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Çevre Baskısına Karşı Stratejiler | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s.114-146 |
10 | Örgütsel Çevre | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s.147-184 |
11 | Kurumsal Değişim Süreci | Yonca Gürol, “Örgüt Teorisi Olarak Kurumsallaşma”, Beta Basım Yayım, 2007, s.185-207 |
12 | Ödev Sunumu ve Tartışma | |
13 | Ödev Sunumu ve Tartışma | |
14 | Ödev Sunumu ve Tartışma | |
15 | Ödev Sunumu ve Tartışma | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|