Dersin Amacı | Sinematografik yapıtların ve benzer görsel uygulamaların yapısalcı göstergebilimsel yöntemle çözümlenmesi yoluyla öğrenciye gerek bir yapıtı “okumak” bağlamında ve gerekse kendi uygulamalarını gerçekleştirirken analitik bir bakış zenginliği kazandırmak |
Dersin İçeriği | Sinematografik yapıtların ve benzer görsel uygulamaların yapısalcı göstergebilim yöntemiyle çözümlemelerinin yapılması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Andrei’in Bakışı / Tarkovsky Sineması’nda Psikanalitik-Semiyolojik Açılımlar, Uğur Kutay, ES Yayınları, İstanbul, 2005
- On Signs, Ed. Marshall Blonsky, Basil Blackwell Ltd.;
Göstergebilimsel Serüven, Roland Barthes, YKY;
Göstergebilim İlkeleri, Roland Barthes, Kültür Bakanlığı Yay.;
Anlatıların Yapısal Çözümlemesine Giriş, Roland Barthes, Gerçek Yay.; Alımlama Göstergebilimi, Umberto Eco, Düzlem Yay.;
Açık Yapıt, Umberto Eco, Kabalcı Yay.;
Yorum ve Aşırı Yorum, Umberto Eco, Can Yay.;
Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, Umberto Eco, Can Yay.;
Feminist Olarak Okumak, Jonathan Culler, AFA Yay.;
Genel Dilbilim Dersleri, Ferdinand de Saussure, Birey Toplum Yay.; Göstergebilime Giriş, Fatma Erkman, Alan Yay.;
Reklamlarda Kadına Yönelik Şiddet, Seçil Büker-Ayşe E. Kıran;
XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları, Mehmet Rifat, Om Yayınları; Sinemada Anlam ve Anlatım, Oğuz Adanır, Kitle Yay.;
Kim Korkar Hain Hitchcock’tan?, Seçil Büker, Öteki Yay.;
Sinemada Anlam Yaratma, Seçil Büker, İmge Yay.;
Sinemada Göstergeler ve Anlam, Peter Wollen, Metis Yay.;
Kuşlar, Camile Paglia, Om Yay.; Yurttaş Kane, Laura Mulvey, Om Yay.;
Sinemanın 5 Temel Öğesi, Joseph V. Macselli, İmge Yay.
|