Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çok Çözünürlüklü Mekansal Veri Modelleme ve Üretimi | HRT6202 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Doktora Programı Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | ALİ MELİH BAŞARANER |
Dersi Veren(ler) | ALİ MELİH BAŞARANER |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çok çözünürlüklü mekansal veri modelleme ve üretimiyle ilgili kavramları, teknikleri ve gelişmeleri sunmaktır. Öğrencilerin, bu dersi aldıktan sonra çok çözünürlüklü mekansal veri tabanları oluşturmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanmış olması beklenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Giriş, Mekansal veriler için çözünürlük/ayrıntı düzeyi (LoD) kavramı, Farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal verilerin modellenmesi ve türetilmesi, Farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal verilerin eşleştirilmesi, Çok çözünürlüklü mekansal veri tabanları, Mekansal verilerin harmonizasyonu ve entegrasyonu, Çok çözünürlüklü mekansal veri modelleme ve üretiminde yeni eğilimler, Çok çözünürlüklü mekansal veri tabanı uygulamaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci çok çözünürlüklü mekansal veri modelleme ve üretimiyle ilgili kavramları ve teknikleri öğrenir.
- Öğrenci farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal veri modelleme hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal veri türetimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal veri entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci çok çözünürlüklü mekansal veri tabanlarına ilişkin mevcut teknolojiler ve yeni eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | NA |
2 | Mekansal veriler için çözünürlük/ayrıntı düzeyi (LoD) kavramı | NA |
3 | Farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal verilerin türetilmesi | NA |
4 | Farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal verilerin türetilmesi | NA |
5 | Farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal verilerin türetilmesi | NA |
6 | Farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal verilerin eşleştirilmesi | NA |
7 | Farklı ayrıntı düzeylerinde mekansal verilerin eşleştirilmesi | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Çok çözünürlüklü mekansal veri tabanları | NA |
10 | Mekansal veri harmonizasyonu ve entegrasyonu | NA |
11 | Mekansal veri harmonizasyonu ve entegrasyonu | NA |
12 | Çok çözünürlüklü mekansal veri modelleme ve üretiminde yeni eğilimler | NA |
13 | Seminer sunumları | NA |
14 | Seminer sunumları | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 25 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|