Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | SBP5001 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Not set |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Bölge Planlama Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Koruma ve Planlama Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Dönüşüm ve Planlama Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Mekan Organizasyonu-Tasarım Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Peyzaj Planlama Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayşenur Ökten |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bölge Planlama programında tez hazırlayacak yüksek lisans öğrencilerinin belirledikleri bir konuda bilimsel rapor hazırlamalarını sağlamak, bunun için gerekli yöntem(ler)i öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrencilerin tez hazırlamayı düşündükleri tema çerçevesinde konu belirlemeleri, öneriyi sözlü ve yazılı olarak, amaç, kapsam ve yöntemini açıklayarak, analitik kaynakça ekleyerek ifade etmeleri, raporlarını bölümler bazında geliştirmeleri, dersteki görüşmeler ve ödevler üzerindeki kritikler doğrultusunda çalışmalarını düzenlemeleri, konuyu sınıfta, tüm öğrencilere ve tez danışmanlarından kurulu davetli öğretim üyelerine belirlenen süre zarfında sunmaları, eleştiriler doğrultusunda çalışmayı yeniden gözden geçirmeleri ve yarıyıl sonunda dersin öğretim üyesine teslim etmeleri şeklindedir |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin araştırma konusu belirleme, yazılı ve sözlü ifade etme becerileri gelişir
- Öğrencilerin amaca yönelik araştırma yapma becerileri gelişir
- Öğrencilerin araştırma konusunda çerçeve belirleme becerileri gelişir
- Öğrencilerin çalışmayı bilimsel yazı yazma kaideleri ile rapor haline getirme becerileri gelişir
- Öğrencilerin çalışmayı sınırlı süre içinde sunma ve soruları yanıtlama becerileri gelişir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | NA |
2 | Seminer olarak çalışılacak konuların amaç ve karşılıklı beklentiler kapsamında genel olarak görüşülmesi | Önerilen seminer konusunun hazırlanması |
3 | Önerilen seminer konusunun öğretim üyesine teslim edilmesi | NA |
4 | Seminer konusu önerilerinin tartışılması | Seminer konusu, amaç, kapsam, yöntem, çatkı ve kaynakçanın hazırlanması |
5 | Seminer konusu, amaç, kapsam, yöntem, çatkı ve kaynakça hazırlığının öğretim üyesine teslim edilmesi | Gelişme bölümünün hazırlanması |
6 | Seminer konusu, amaç, kapsam, yöntem, çatkı ve kaynakçanın tartışılması | Gelişme bölümünün hazırlanması |
7 | Düzeltmeler, gelişme bölümünün öğretim üyesine teslim edilmesi | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Gelişme bölümünün eksiklerinin giderilmesi | Sonuç bölümünün hazırlanması |
10 | Sonuç bölümünün öğretim üyesine teslim edilmesi | NA |
11 | Sonuç bölümünün tartışılması | Sunuş için hazırlık |
12 | Seminer ödevlerinin sunulması | NA |
13 | Seminer ödevlerinin sunulması | NA |
14 | Seminer ödevlerinin sunulması | NA |
15 | Seminer ödevlerinin sunulması | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 20 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 7 | 45 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 1 | 35 |
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 7 | 15 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|