Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Global Pazarlama YönetimiISL513437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)İbrahim Kırçova
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıUluslararası pazarlama alanına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek , uluslararası pazarlama uygulamaları hakkında gerekli bilgileri vermek.
Dersin İçeriğiİhracattan uluslararası Pazarlamaya Geçiş/ Uluslararası Pazar Araştırmaları/İhracatta Uygun Ürünün Geliştirilmesi/Uluslararası Pazarlama Stratejileri/Stratejik Odaklaşma/ Stratejiden Organizasyona Geçiş/İhracat Sigorta İşlemleri/Banka İşlemleri/Tanıtım/ Yeni Pazarlar/Çeşitli Ülkelerden Uygulamalar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • “Uluslararası Pazarlama Stratejisi”, Frank BRADLEY
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama anlayışları ayrıştırılır.
  2. Uluslararası pazarlama çevresi tanımlanır.
  3. Glokalizasyon kavramı tartışılır.
  4. Uluslararası pazarlara giriş stratejileri incelenir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----
PÇ-11----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Uluslar arası Pazarlama Kavramı, Müşteri İhtiyaçları, Rekabet ve Küresel Pazar Ders kitabı sy. 1-26
2Uluslar arası Pazarlama Çevresi; Ekonomik Çevre, Kültürel Çevre, Politik ve Yasal Çevre, Finansal Çevre, Ulusal ve Uluslar arası Ticarette Dünya ekonomisini düzenleyen kurumlarDers kitabı sy. 27-52
3Uluslararası Pazarlama Araştırmaları, Pazarlama araştırmaları ile Elde Edilen Bilgilerin ÖnemiDers kitabı sy. 72-87
4Uluslar arası pazarlamada Pazar bölümlendirme gereksini, Pazar bölümlendirme ve hedef Pazar seçiminde kriterlerDers kitabı sy. 150-168
5Pazarlama planının önemi, küresel pazarlama planları ve stratejileriDers kitabı sy. 169-184
6Uluslararası pazarlamada ürün özellikleri, ürün hattı yönetimiDers kitabı sy. 185-193
7Uluslar arası pazarlamada pazara giriş stratejileriDers kitabı sy. 248-267
8Ara Sınav 1
9Uluslar arası pazarlamada yeni ürün geliştirme, paketleme, endüstriyel mülkiyet hakları, garantiler ve hizmet koşullarıDers kitabı sy. 193-210
10Uluslar arası fiyatlama ve fiyatlamada yükümlülüklerin paylaşımında önemli faktörlerDers kitabı sy. 354-360
11Uluslar arası fiyatlama yöntemleri, ihracatta fiyatlama ve uluslar arası pazarlarda fiyat baskısıDers kitabı sy. 360-374
12Stratejik ortaklıklarDers kitabı sy. 283-307
13Uluslar arası pazarlamada dağıtım, doğrudan ve dolaylı ihracat, dışarıda üretim, uluslar arası dağıtım kanalları seçimi, lojistikDers kitabı sy. 326-353
14Uluslar arası pazarlama iletişimi ve tutundurma karmasıDers kitabı sy. 375-395
15Güncel uluslararası pazarlama vakalarıDers kitabı sy. 396-409
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev150
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok