Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çevre Eğitimi | IMO4072 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hülya Kadıoğlu |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal, Adem Cevikel, Bahar UYAR DÜLDÜL , Hülya Kadıoğlu |
Asistan(lar)ı | Şevval Gökcen, Yasin UTKU ALEV |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının, çevre bilimi ve çevre sorunları hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak ve çevre duyarlılıklarını arttırmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Çevre biliminin tarihsel gelişimi İnsanlar ve Çevre: Ekosistem, ekolojik denge, besin ve madde döngüleri Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye’deki durum: Flora ve fauna Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri Çevre Sorunları: Su, toprak ve hava kirliliklerin nedenleri ve önlemler Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler temel ekolojik kavramları açıklayabileceklerdir.
- Öğrenciler ekolojik dengenin çevre ve canlılar için önemini açıklayabileceklerdir.
- Öğrenciler Türkiye’deki biyolojik çeşitlilik ve endemik türleri bileceklerdir.
- Öğrenciler ilköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştireceklerdir
- Öğrenciler yeryüzündeki ekosistem tiplerini açıklayabilir ve örnekler verebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre biliminin tarihsel gelişimi | Ders Kitabı |
2 | İnsanlar ve Çevre: Ekosistem - Ekolojik denge | Ders Kitabı |
3 | Besin ve madde döngüleri | Ders Kitabı |
4 | Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye'deki durum: Flora ve fauna | Ders Kitabı |
5 | Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri | Ders Kitabı |
6 | Çevre Sorunları | Ders Kitabı |
7 | Su kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler | Ders Kitabı |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Toprak kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler | Ders Kitabı |
10 | Hava kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler | Ders Kitabı |
11 | Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri | Ders Kitabı |
12 | İlköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştirme | Ders Kitabı |
13 | İlköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştirme | Ders Kitabı |
14 | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma | Ders Kitabı |
15 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | N/A |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|