Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Teknoloji ve Toplum | IMO4052 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hülya Kadıoğlu |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal, Adem Cevikel, Bahar UYAR DÜLDÜL , Hülya Kadıoğlu |
Asistan(lar)ı | Muhammet Şahal, Yasin UTKU ALEV, Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Dersin amaci fen bilgisi ogretmen adaylarina ogretim modellerinden Fen Technoloji ve Toplum yaklasimininin tanitilmasi ayni zamanda fen teknoloji ve toplumun nasil etkilesim icerisinde olduklarinin anlasilmasi amaclanmaktadir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin icerigini yerel, ulusal ve uluslararasi (cevresel, politik ve sosyal vs) konular olusturmaktadir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar.
- Öğrenciler grup aktivitesi hazırlayabilir ve bireysel projelerde çalışabilir.
- Öğrenciler bilimsel araştırma yapabilir.
- Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar.
- Öğrenciler fen teknoloji ve toplumun birbirlerini nasıl etkilediğini bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurs hakkinda genel bilgilendirme | N/A |
2 | Fen Teknoloji ve Toplum (FTT) Yaklasimi | Ders Kitabı |
3 | Sosyobilimsel Konular | Ders Kitabı |
4 | Bilimsel Sorgulama | Ders Kitabı |
5 | Haber-Rapor degerlendirme | Gazete ve makaleler |
6 | Bilim ve Etik | Ders Kitabı |
7 | Bilim ve toplum, bilim toplumu nasil etkiliyor | Ders Kitabı |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Fen, Teknoloji,Toplum Arasındaki İlişki ve Bugünkü Durumu | Ders Kitabı |
10 | Kisisel Proje Sunumu | N/A |
11 | Kisisel Proje Sunumu | N/A |
12 | Ara Sınav | N/A |
13 | Grup Proje Sunumu | N/A |
14 | Grup Proje Sunumu | N/A |
15 | Bireysel ve grup değerlendirme | N/A |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 8 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|