Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
SeminerEGT500107.5020
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mehmet Gürol, Bülent ALCI
Asistan(lar)ıBünyamin Bavlı
Dersin AmacıHerhangi bir kademeye ilişkin öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme. Tüm bu süreci, bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak ulusal düzeyde yayınlanmak üzere makaleye çevirme.
Dersin İçeriğiEğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının, öğretim tasarımının basmaklarının tartışılması. Bir disiplin seçerek, öğretim tasarımının planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve bunlara dayalı olarak makale yazılması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Worthen, B. R., Sanders, J. R., Fitzpatrick, J. L. 1997. Program Evaluation Alternative Approaches and Practical Guidelines. Longman Publishers.
  • Demirel, Ö. 2011. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. 17. Baskı. Ankara: Pegem A Akademi.
  • www.sciencedirect.com
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci bir dersin öğretim tasarımını, bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirir.
  2. Öğrenci geliştirdiği öğretim tasarımını uygular.
  3. Öğrenci tasarımın uygulanması sonrasında çıkan sonuçları okulun uzak ve genel hedefleri ile öğrenciler üzerindeki etkilerine göre değerlendirir.
  4. Öğrenci elde ettiği sonuçlara dayalı olarak öğretim tasarımını revize eder.
  5. Öğrenci öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme sürecini, bilimsel araştırma tekniklerinin basamaklarına göre makaleye dönüştürür.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının felsefi, psikolojik, sosyolojik temellere göre tartışılması.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
2Öğretim tasarımı basmaklarının, örnek tasarımlar üzerinden tartışılması.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
3Her öğrencinin öğretim tasarımı geliştireceği disiplini seçmesi.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
4Uygun tasarımların planlanması.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
5Uygun tasarımların planlanması.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
6Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
7Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
10Verilerin analiz edilmesi.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
11Bulguların yorumlanması.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
12Tartışma ve öneriler kısmının yazılması.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
13Çalışmanın makaleye çevrilmesi.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
14Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması. İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler150
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final120
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama162
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer510
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok