Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Düşünme ve Problem Çözme | EGT2131 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bülent ALCI |
Dersi Veren(ler) | Vefa Taşdelen, Bülent ALCI |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Düşünme, Düşünme süreçleri ile ilgili becerileri geliştirerek, Günlük yaşamda bilimsel düşünme ve problem çözme süreçlerinin kullanımına ilişkin katkı sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Düşünme nedir?. Düşünme ve Düşünme süreçleri. Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, Eleştirel düşünme, Yansıtıcı Düşünme, Bilimsel Düşünme, problem çözme sürecine etki eden faktörler. Problem çözme sürecinin basamakları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler düşünme ve problem çözmenin temellerini bilir
- Öğrenciler düşünme ve problem çözme ile ilgili becerileri kazanır
- Öğrenciler bilimsel becerileri günlük hayata uygular
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriği ve İzlenecek Süreç | İligili metinleri okuma |
2 | Düşünme ve Düşünme süreçleri | İligili metinleri okuma |
3 | Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme | İligili metinleri okuma |
4 | Eleştirel düşünme | İligili metinleri okuma |
5 | Yansıtıcı Düşünme | İligili metinleri okuma |
6 | Bilimsel Düşünme | İligili metinleri okuma |
7 | Vize | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Problem çözme süreci | İligili metinleri okuma |
10 | Problem çözme sürecine etkileyen temel faktörler. | İligili metinleri okuma |
11 | Tutumlar (ilgi, motivasyon, güven); | İligili metinleri okuma |
12 | Vize | İligili metinleri okuma |
13 | Bilişsel yetenek: (bellek ve düşünme becerileri) | İligili metinleri okuma |
14 | Yaşantı (önceki yaşantılar, yaş, deneyim) | İligili metinleri okuma |
15 | Problem çözme basamakları | İligili metinleri okuma |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 9 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|