Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Düşünme ve Problem ÇözmeEGT213133300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüBülent ALCI
Dersi Veren(ler)Vefa Taşdelen, Bülent ALCI
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDüşünme, Düşünme süreçleri ile ilgili becerileri geliştirerek, Günlük yaşamda bilimsel düşünme ve problem çözme süreçlerinin kullanımına ilişkin katkı sağlamak.
Dersin İçeriğiDüşünme nedir?. Düşünme ve Düşünme süreçleri. Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, Eleştirel düşünme, Yansıtıcı Düşünme, Bilimsel Düşünme, problem çözme sürecine etki eden faktörler. Problem çözme sürecinin basamakları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Sternberg R.J., (1994). Thinking and problem solving. New York: Academic Pres.
  • Adair, J. (2000). Karar verme ve Problem çözme. Çev. Kalaycı, N. Edit.Atay, M.T. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Fisher, R., (1991). Teaching Children to Think. England: Basil Blackwell Ltd.
  • John Dewey, How do We Think?
  • Taşdelen, V. "Düşünme Eğitimi ve İyi Hayat Kavramı" Bilim ve Akılın Aydınlığında Eğitim
  • Hasan Bacanlı, Dört Katlı Düşünme Modeli, Bilim ve Aklın Aydınlığınd Eğitim
  • Direk, N. Çocuklarla Felsefe, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları
  • White, D. Çocuklar İçin Felsefe
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler düşünme ve problem çözmenin temellerini bilir
  2. Öğrenciler düşünme ve problem çözme ile ilgili becerileri kazanır
  3. Öğrenciler bilimsel becerileri günlük hayata uygular

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3
PÇ-1---
PÇ-2---
PÇ-3---
PÇ-4---
PÇ-5---
PÇ-6---
PÇ-7---
PÇ-8---
PÇ-9---
PÇ-10---
PÇ-11---

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders İçeriği ve İzlenecek Süreçİligili metinleri okuma
2Düşünme ve Düşünme süreçleriİligili metinleri okuma
3Yaratıcılık ve yaratıcı düşünmeİligili metinleri okuma
4Eleştirel düşünmeİligili metinleri okuma
5Yansıtıcı Düşünmeİligili metinleri okuma
6Bilimsel Düşünmeİligili metinleri okuma
7Vize
8Ara Sınav 1
9Problem çözme süreciİligili metinleri okuma
10Problem çözme sürecine etkileyen temel faktörler.İligili metinleri okuma
11Tutumlar (ilgi, motivasyon, güven); İligili metinleri okuma
12Vizeİligili metinleri okuma
13Bilişsel yetenek: (bellek ve düşünme becerileri)İligili metinleri okuma
14Yaşantı (önceki yaşantılar, yaş, deneyim)İligili metinleri okuma
15Problem çözme basamakları İligili metinleri okuma
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri115
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)19
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok