Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki Rehberlik Uygulamaları | PDR3242 | 2 | 2 | 1 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Engin DENİZ |
Dersi Veren(ler) | M. Engin DENİZ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mesleklerle İlgili Rehberlik Hizmetlerini Bilme, Öğrencileri Mesleki Eğilimlerini Belirleme Ve Yardımcı Olma, Mesleki Rehberlikle İlgili Testleri Öğrenmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Meslekleri Tanıma Ve Mesleki Envanterleri Tanıma Ve Uygulama Ve Mesleğe Yönlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: 1. Okulda sorumluluğunu üstlendiği her bir öğrencinin mezuniyetine kadar hedef belirlemesine ve karar vermesine yardım etmek amacıyla sistematik ve periyodik görüşmeler yapar. 2. Öğrencilerin karar vermelerine yardımcı olmak amacıyla veli, öğretmen ve diğer ilgililerle işbirliği yapar. 3. Mesleki gelişime yönelik (meslek ve eğitim alanı bilgileri, iş bulma becerileri, özgeçmiş yazma, iş görüşmeleri gibi) konularda; materyal hazırlama, seminer, konferans ve benzeri bilgilendirmeye yönelik gelişim dönemi özelliklerine uygun bireysel ve grup rehberliği etkinlikleri gerçekleştirir. 4. Hizmet alanların bulundukları ortama/duruma (eğitim programı, iş, staj ve benzeri) uyum sağlamaları ve potansiyellerini ortaya koymalarına yönelik bireysel ve grup rehberliği uygulamalarını yürütür. 5. Hizmet alanların işgücü piyasasını tanımaları için fuar, sergi, kamu ve özel kurum ve kuruluş ziyaretleri, gözlem, bilgilendirme ve benzeri etkinlikleri düzenler veya düzenlenmesine katkı verir. 6. Hizmet alanların yetenek, ilgi, mesleki değer ve kişilik özellikleri hakkında kendilerini tanımalarına, özelliklerine uygun seçenekleri görmelerine yönelik uygulamalar yapar. 7. Hizmet alanların olası meslek seçenekleri arasından uygun seçimler yapmaları ve bu seçimlere ilişkin planlamaları gerçekleştirmelerine yardım eder. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde öğrencilerin uygulama yapması ve bu uygulamaların ders sorumlusu tarafından takip edilmesi esastır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, desre devam, uygulama ve ödev dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler mesleki rehberliğin prensiplerini ifade eder.
- Öğrenciler kariyer danışmanlığının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır.
- Öğrenciler meslekler ve imkanlarını açıklar.
- Öğrenciler eğitsel derecelendirmeye göre mesleki gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. - mesleki testleri kullanır.
- Öğrenciler mesleki rehberlikte değerlendirmeyi yorumlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Öğrencilerin kendi meslek seçme süreçlerini değerlendirmesi. | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Öğrencilerin 3 farklı mesleği sahip kişilerle görüşmesi. | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Öğrencilerin 3 farklı mesleği sahip kişilerle görüşmesi. | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Psikolojik testlerin kullanım kurallarının incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Holland'ın Meslek Tercih Envanterinin Uygulanması. | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Holland'ın Meslek Tercih Envanterinin Uygulanması. | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Akademik Benlik Kavramı Ölçeğinin Uygulanması. | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Kendini Değerlendirme ve Mesleki Olgunluk Ölçeklerinin Uygulanması. | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Kendini Değerlendirme ve Mesleki Olgunluk Ölçeklerinin Uygulanması. | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Kendini Değerlendirme ve Mesleki Olgunluk Ölçeklerinin Uygulanması. | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Mesleki Rehberlik Programlarının İncelenmesi. | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Mesleki Rehberlik Programlarının İncelenmesi. | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 12 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 12 | 60 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 1 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 12 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 0 | 0 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 0 | 0 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|