Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Edebiyat ve Dil Öğretimi II ING321235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ıEmrah Özcan
Dersin AmacıBu dersin amacı edebi metinleri kullanarak yabancı dil öğretmektir.
Dersin İçeriğiİngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen roman örneklerinin analizi ve bu türün diğer edebi türlerden ayıran özellikler; edebi metinlerin içerik zenginliğine dikkat çekecek etkinlikler; roman kullanımı ve kültürel öğelerin öğretimi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/ görenekler/ adetler; inanç, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihi ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Duff, A. & Maley, A. (2007). Literature (Edebiyat). Oxford University Press. Romanlar, ilgili makaleler
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, edebi metinleri kullanarak sosyo-kültürel yapıyı tanıyabilirler; özgün dil kullanımına aşina olabilirler.
  2. Öğrenciler,roman türünün özelliklerini tanırlar; romanı olay örgüsü, karakterler, temalar, zaman, mekan olarak inceleyebilirler.
  3. Öğrenciler, dil, edebiyat ve kültür arasındaki ilişkileri inceleyebilirler.
  4. Öğrenciler, romanda yansıtılmış olan toplumun inançlarını, değerlerini, adetlerini, geleneklerini, dünya görüşlerini, yaşayış biçimlerini tartışabilirler.
  5. Öğrenciler, edim bilime dayalı edebi etkinlikler geliştirebilirler.
  6. Öğrenciler, öğretim amaçları belirleyerek ders öncesi etkinlik, dersteki etkinlik, ders sonrası etkinlikler oluştururlar ve bunlara dayalı bir ders planı hazırlayabilirler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Edebi etkinliklere girişEdebiyat kitabı, ilgili makaleler
2Romanlardan nasıl etkinlikler oluşturulurEdebiyat kitabı, ilgili makaleler
3Etkinlik türleriEdebiyat kitabı, ilgili makaleler
4Karakterler-olay örgüsü-yer-zamanEdebiyat kitabı, ilgili makaleler
5Karakterler-olay örgüsü-yer-zamanEdebiyat kitabı, ilgili makaleler
6Roman OkumakEdebiyat kitabı, ilgili makaleler
7Roman OkumakEdebiyat kitabı, roman
8Ara Sınav I
9Etkinliklere dayalı sunumlarEdebiyat kitabı, roman
10Etkinliklere Dayalı SunumlarEdebiyat kitabı, roman, ilgili makaleler
11Edebiyat ve KültürEdebiyat kitabı, ilgili makaleler
12Edebiyat ve KültürEdebiyat kitabı, ilgili makaleler
13Roman OkumakEdebiyat kitabı, roman
14Roman OkumakEdebiyat kitabı, roman
15Sunumlar- Ders PlanlarıEdebiyat kitabı, roman
16Final SınavıEdebiyat kitabı, roman, ilgili makaleler

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev210
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer114
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok