Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Tasar | MIM1041 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hande Düzgün Bekdaş |
Dersi Veren(ler) | Aslı Sungur, Çiğdem Canbay Türkyılmaz, Selin Yıldız, Hande Düzgün Bekdaş, Feride Pınar Arabacıoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mimari tasarımla ilgili temel öğe ve ilkelerin aktarılması ve uygulamalar yoluyla öğrencilerin tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel Tasar öğelerinin tanıtımı: Nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim, biçim, sekil, mekan, ölçü, oran, aralık, doku, renk, hareket, ışık, gölge. Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler, Şekil-Zemin ilişkileri, Şekil-Zemin anlatımları. Temel Tasar ilkelerinin tanıtımı: Bakışım, egemenlik, ritim ve tekrar, uygunluk, zıtlık, koram, denge, birlik |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari tasarımla ilgili temel öğe ve ilkelerin öğrenilmesi
- Mekân kavramı ve organizasyonu konusunda temel bilgilerin öğrenilmesi
- Tasarım becerisinin gelişmesi
- Mimaride soyutlama becerisinin geliştirilmesi
- Görsel algılama ve ifadenin geliştirilmesi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 3 | - | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Tasar öğe ve ilkelerini tanıtma | NA |
2 | TASAR ÖGELERİ: Nokta, Çizgi konularının anlatımı - U | NA |
3 | TASAR ÖGELERİ: Düzlem konusunun anlatımı - U | NA |
4 | TASAR ÖGELERİ: Renk-Doku, Işık-Gölge, Ölçü, Oran konularının anlatımı | ödev |
5 | TASAR ÖGELERİ: Biçim ve biçimin dönüşümü konusunun anlatımı - U | NA |
6 | TASAR ÖGELERİ: Biçim ve biçim organizasyonu konusunun anlatımı - U | NA |
7 | TASAR İLKELERİ (Tekrar-Ritm, Uygunluk-Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) - U | ödev |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | NA |
10 | SOYUTLAMA Nedir? Biçimin Soyutlanması | ödev |
11 | Katlanan Mimari / FOLDING ARCHITECTURE - U | NA |
12 | MEKÂN KAVRAMI- Mekân Yaratma Tanımlama - U | ödev |
13 | MEKÂN ORGANIZASYONU- Mekân İçinde Mekân - U | NA |
14 | MEKÂN ORGANIZASYONU- Mekânlar Arası İlişkiler - U / sunum | NA |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 10 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|