Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlığın Güncel Aktörleri | MIM4361 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zafer Sağdıç |
Dersi Veren(ler) | Zafer Sağdıç, Alev Erkmen Özhekim, Işıl Çokuğraş Bağdatlıoğlu |
Asistan(lar)ı | Ali Değirmenci, Gözde Demir, Melike Özhan |
Dersin Amacı | Günümüz mimarlığı ve ona yön veren mimarlar, felsefeleri ve mimari ürünleri konusunda bilgilenmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Modern mimarinin doğuşu 1920'lerden günümüze kadar gelen süreçte, dünya mimarisine yön vermiş önemli mimarlar, felsefeleri ve mimari ürünleri konusunda öğrencilerin bilgilenmesi ve meslekleri hakkında tartışabilmelerinin sağlanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Modern Mimarlık akımları hakkında bilgi sahibi olmak.
- Modern Mimarlığa yön veren mimarların mimari felsefeleri ve ürünleri konusunda bilgi sahibi olmak.
- Günümüz Mimarlarının mimari ürünlerini bilmek ve anlamak.
- Modern Mimarinin ortaya çıkışı hakkında bilgi edinmek
- Meslek hakkında bilgi sahibi olmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Le Corbusier Mimarlığı | NA |
2 | Louis Khan Mimarlığı | NA |
3 | Philip Jhonson Mimarlığı | NA |
4 | Peter Eisenman Mimarlığı | NA |
5 | Renzo Piano- Richard Rogers Mimarlığı | NA |
6 | Frank Gehry Mimarlığı | NA |
7 | Zaha Hadid Mimarlığı | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Norman Foster Mimarlığı | NA |
10 | Santiago Calatrava Mimarlığı | NA |
11 | Japon Mimarlar 1: Kisho Krukawa Mimarlığı | NA |
12 | Japon Mimarlar 2: Tadao Ando Mimarlığı | NA |
13 | Japon Mimarlar 3: Shigeru Ban Mimarlığı | NA |
14 | Bijark Ingles ve Big Architects | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 16 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|