Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Rönesans Felsefesi | FEL3202 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Caner TASLAMAN |
Dersi Veren(ler) | Caner TASLAMAN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Rönesans. Hümanizm. Reformasyon. Bilim anlayışında gözlenen değişimler. Bacon'a kadarki belli başlı filozofların metinlere dayanılarak incelenmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Rönesans. Hümanizm. Reformasyon. Bilim anlayışında gözlenen değişimler. Bacon'a kadarki belli başlı filozofların metinlere dayanılarak incelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bu derste öğrencinin Rönesans felsefesini ayrıntılı olarak kavraması amaçlanmaktadır
- Öğrencilerin modern dönem felsefi bakış açısını irdeleme ve inceleme becerilerini kazanması beklenmektedir
- Öğrenciler eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini elde edeceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rönesans’ın arka planı | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Rönesans Felsefesine giriş | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Hükümdarlık: Machiavelli | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Erasmus-Bruno | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Thomas More-Campanella | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | J. Bodin | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Bilimin yükselişi: Copernicus-Kepler | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | F. Bacon | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | Hümanizm | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Reformasyon | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | II. Ara sınav | |
13 | Galileo-Newton | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | H. Grotius | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | Kartezyen felsefenin doğuşu | Ders kitabından ilgili bölüm |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|