Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Etiği ve Akademik Etik | MBG6102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İsmail Kocaçalışkan |
Dersi Veren(ler) | İsmail Kocaçalışkan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı araştırmacılara bilimsel sorumluluğu öğretmek ve bu sorumluluğu kazandırmaya teşvik etmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste etik kavramı ve etik tarihçesi verildikten sonra, bilimde değerler kavramı, araştırma etiği, yayın yazma ve yayınlama etiği, akademik etik, bilim insanının topluma karşı sorumlulukları, bilimsel ve mesleki etik ve ağırlıklı olarak biyoetik, genom projeleri konuları üzerinde durulacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler araştırma etiği kuralları, sorunları, seçenekleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenciler etik karar vermenin amacını ve değerini anlar.
- Öğrenciler araştırma etiğine karşı pozitif bir eğilim kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Konuya Genel Bakış | Kitap 1,2 |
2 | Bilimsel Etik ve örneklerle açıklanması | Kitap 1,2 |
3 | Etik ve Bilimsel Araştırma ve uygulamalarda Sorumluluk | Kitap 1,2 |
4 | Yazarlık, Yayın ve Emsal Tarama | Kitap 1,2 |
5 | Bilim nasıl çalışır. | Kitap 1,2 |
6 | Dürüstlük ve etik çerçevede bilimsel ilerlemeler | Kitap 1,2 |
7 | Sosyal sorumluluk | Kitap 1,2 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilimsel çalışmalara ilişkin etik kurallar nasıl oluşur? | Kitap 1,2 |
10 | Bilimsel yayınlarda "iyi-kötü" eylemlerin değerini kimin, nerede ve nasıl tanımlayacağı I | Kitap 1,2 |
11 | Bilimsel yayınlarda "iyi-kötü" eylemlerin değerini kimin, nerede ve nasıl tanımlayacağı II | Kitap 1,2 |
12 | Bilimsel yayınların niteliğini belirleyen, denetleyen kurumlar/kişiler I | Kitap 1,2 |
13 | Bilimsel yayınların niteliğini belirleyen, denetleyen kurumlar/kişiler II | Kitap 1,2 |
14 | Üniversite Araştırma Etik Kurulları | Kitap 1,2 |
15 | Hukuksal Düzenlemeler | Kitap 1,2 |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 60 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|