Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim Programları ve Öğretim SemineriEGT638837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüMithat KORUMAZ
Dersi Veren(ler)Davut HOTAMAN, Mehmet Gürol, Bülent ALCI
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıHerhangi bir kademeye ilişkin öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme. Tüm bu süreci, bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak uluslararası düzeyde yayınlanmak üzere makaleye çevirme.
Dersin İçeriğiEğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının, öğretim tasarımının basmaklarının tartışılması. Bir disiplin seçerek, öğretim tasarımının planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve bunlara dayalı olarak makale yazılması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • - Worthen, B. R., Sanders, J. R., Fitzpatrick, J. L. 1997. Program Evaluation Alternative Approaches and Practical Guidelines. Longman Publishers. - Demirel, Ö. 2011. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. 17. Baskı. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Demirel, Ö. 2011. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. 17. Baskı. Ankara: Pegem A Akademi
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bir dersin öğretim tasarımını, bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirebilir.
  2. Bir dersin öğretim tasarımını, bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirebilir.
  3. Tasarımın uygulanması sonrasında çıkan sonuçları okulun uzak ve genel hedefleri ile öğrenciler üzerindeki etkilerine göre değerlendirebilir.
  4. Elde ettiği sonuçlara dayalı olarak öğretim tasarımını revize edebilir.
  5. Öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme sürecini, bilimsel araştırma tekniklerinin basamaklarına göre makaleye dönüştürebilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının felsefi, psikolojik, sosyolojik temellere göre tartışılması.
2Öğretim tasarımı basmaklarının, örnek tasarımlar üzerinden tartışılması.
3Her öğrencinin öğretim tasarımı geliştireceği disiplini seçmesi.
4Uygun tasarımların planlanması.
5Uygun tasarımların planlanması.
6Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.
7Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.
8Ara Sınav 1
9Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.
10Verilerin analiz edilmesi.
11Bulguların yorumlanması.
12Tartışma ve öneriler kısmının yazılması.
13Çalışmanın makaleye çevrilmesi.
14Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması.
15Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması.
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri550
Projeler150
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması165
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler130
Sunum / Seminer513
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok