Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Programları ve Öğretim Semineri | EGT6388 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mithat KORUMAZ |
Dersi Veren(ler) | Davut HOTAMAN, Mehmet Gürol, Bülent ALCI |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Herhangi bir kademeye ilişkin öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme. Tüm bu süreci, bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak uluslararası düzeyde yayınlanmak üzere makaleye çevirme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının, öğretim tasarımının basmaklarının tartışılması. Bir disiplin seçerek, öğretim tasarımının planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve bunlara dayalı olarak makale yazılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir dersin öğretim tasarımını, bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirebilir.
- Bir dersin öğretim tasarımını, bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirebilir.
- Tasarımın uygulanması sonrasında çıkan sonuçları okulun uzak ve genel hedefleri ile öğrenciler üzerindeki etkilerine göre değerlendirebilir.
- Elde ettiği sonuçlara dayalı olarak öğretim tasarımını revize edebilir.
- Öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme sürecini, bilimsel araştırma tekniklerinin basamaklarına göre makaleye dönüştürebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının felsefi, psikolojik, sosyolojik temellere göre tartışılması. | |
2 | Öğretim tasarımı basmaklarının, örnek tasarımlar üzerinden tartışılması. | |
3 | Her öğrencinin öğretim tasarımı geliştireceği disiplini seçmesi. | |
4 | Uygun tasarımların planlanması. | |
5 | Uygun tasarımların planlanması. | |
6 | Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması. | |
7 | Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması. | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması. | |
10 | Verilerin analiz edilmesi. | |
11 | Bulguların yorumlanması. | |
12 | Tartışma ve öneriler kısmının yazılması. | |
13 | Çalışmanın makaleye çevrilmesi. | |
14 | Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması. | |
15 | Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması. | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 5 | 50 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 5 | 13 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|