Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil I | MDB1071 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Basım ve Yayın Teknolojileri Programı Ön Lisans Programı Zorunlu @ Mimari Restorasyon Ön Lisans Programı Zorunlu @ Harita ve Kadastro Ön Lisans Programı Zorunlu @ Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi Ön Lisans Programı Zorunlu @ Elektronik Teknolojisi Ön Lisans Programı Zorunlu @ İnşaat Teknolojisi Ön Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı Zorunlu @ Seramik, Cam ve Çinicilik Ön Lisans Programı Zorunlu @ İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı Zorunlu @ Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Programı Zorunlu @ Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Programı Zorunlu @ Makine Ön Lisans Programı Zorunlu @ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Programı Zorunlu @ Emlak ve Emlak Yönetimi Ön Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Talha Ağyar Altunay |
Dersi Veren(ler) | Talha Ağyar Altunay |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Başlangıç seviyesindeki öğrencilere basit düzeyde dilbilgisi öğretmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Basit düzeyde yapılar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler başlangıç seviyesinde yabancı dil becerileri kazanacaklardır.
- Öğrenciler sözcük bilgilerini geliştirebileceklerdir.
- Öğrenciler vaar olan dil becerilerini geliştirebileceklerdir.
- Öğrenciler hedef dilde yürütülen diyalogları anlayarak ilgili soruları yanıtlayabileceklerdir.
- Teknoloji Kullanımı: Teknoloji yoluyla kendilerine verilen internet ödevlerini yaparak bağımsız çalışma becerilerine sahip olur, Moodle üzerinden dersin tüm materyallerine ulaşabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to the course | Dersin tanıtımı ile ilgili çalışmanın yapılması |
2 | Unit 1 a / an / plural nouns am / are / is | İlgili ders kitabının hazırlanması |
3 | Unit 2 Verb “to be”; Questions, Negatives and Short forms- (and related exercises from the work book) | İlgili ders kitabının hazırlanması |
4 | Unit 2 Possessives, adjectives, synonyms and antonyms (and related exercises from the work book) | İlgili ders kitabının hazırlanması |
5 | Unit 3 Present Simple Tense. Affirmative Forms of Pronouns (He-She-It)-Daily Routine WB p. 15-16 Homework | İlgili ders kitabının hazırlanması |
6 | Continue with S. Present Tense (do/does forms)- Questions and Negatives- Jobs- Reading: “The Man with Thirteen Jobs” | İlgili ders kitabının hazırlanması |
7 | Revision material for the first midterm | İlgili ders kitabının hazırlanması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Unit 4 • Adverbs of frequency • Questions and answers • Questions and negatives | İlgili ders kitabının hazırlanması |
10 | Unit 4 Work Book and extra worksheets | İlgili ders kitabının hazırlanması |
11 | Exercises on Simple Present Tense-REVISION FOR THE SECOND MIDTERM | İlgili ders kitabının hazırlanması |
12 | MIDTERM | |
13 | Unit 5 • Directions • some / any | İlgili ders kitabının hazırlanması |
14 | Unit 5 RELATED EXERCISES FROM THE WORKBOOK AND EXTRA WORKSHEETS) | İlgili çalışma kitabı ve alıştırmaların hazırlanması |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | İlgili çalışma kitabı ve alıştırmaların hazırlanması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|