Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eskiçağ Felsefesi II | FEL1122 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Çağrı Taşgetiren |
Dersin Amacı | Öğrenci bu dersi alarak eskiçağ Yunan felsefesi hakkında umumi bilgi sahibi olacak ancak Platon, Aristoteles ve Yeni Eflatunculuğun kurucusu Plotinus'un felsefi sistemleri hakkında daha ayrıntılı bilgi elde edeceklerdir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders eskiçağ Yunan felsefi düşüncesinin doğuşunu sunarak, Solon gibi ilk fikir adamlarının öncülüğü ile bu düşüncenin Yunan bilimsel sürecindeki kaynaklarını araştıracaktır. Bu dönemde Thales, Protagoras, Parmenides, Heraklitus, Sofistler ve Sokrates, Platon, Aristoteles ile gelişme dönemini sunulacaktır. Epikürcülük, Stoa Okulu, Filo, Septikler ve Yeni Eflatunculuk, Plotinus and Yunan felsefesinin çöküş dönemi ile son bulacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Yunan Bilimsel Süreci hakkında umumi bilgi sahibi olacaklardır.
- Platon, Aristoteles gibi filozofların sistemlerini anlayıp değerlendirme yapabileceklerdir.
- Öğrenciler değişik medeniyetlerdeki bilimsel süreçleri daha iyi anlayabilme becerilerini geliştireceklerdir.
- Yunan felsefesi modelinde öğrenciler anahtar felsefe kavramlarını anlama becerisini elde edeceklerdir.
- Öğrenciler eskiçağ Yunan felsefesini diğer düşünce gelenekleri ile karşılaştırabilme becerilerini elde edeceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eskiçağ Yunan Düşüncesinin Arkaplanı olarak Miken ve Minoa Medeniyetleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
2 | Dünyagörüşü Aşaması ve İlk Bilgeler: Homer, Solon ve Sofokles | Ders kitabı ilgili bölüm |
3 | Sorunlar Aşaması (M.Ö. 600-400): Milet Okulu ve Pisakorcular | Ders kitabı ilgili bölüm |
4 | Parmenides, Heraklitus, Democritus ve Diğer Sokrat Öncesi Düşünürler | Ders kitabı ilgili bölüm |
5 | Sokrates ve Platon | Ders kitabı ilgili bölüm |
6 | Aristoteles I | Ders kitabı ilgili bölüm |
7 | Aristoteles II | Ders kitabı ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Epikürcülük ve Stoa Okulu | Ders kitabı ilgili bölüm |
10 | Filo (İskenderiyeli) | Ders kitabı ilgili bölüm |
11 | Yunan Şüpheciliği ve Sekstus Empirikus | Ders kitabı ilgili bölüm |
12 | Yeni Eflatunculuk ve Plotinus | Ders kitabı ilgili bölüm |
13 | Helenist Felsefe ve Şârihler (İskender Afrodis) | Ders kitabı ilgili bölüm |
14 | Proklus | Ders kitabı ilgili bölüm |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|