Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri İngilizce 2 | MDB1032 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | • Öğrencilerin analitik okuma becerilerini güçlendirmek • Öğrencileri okuma metnini anlama becerilerini geliştirmeye ve etkili bir şekilde analiz yapabilmeye teşvik etmek • Öğrencileri, yüksek öğrenim hayatlarında ve ileride ki çalışmalarında karşılaşabilecekleri birçok farklı disiplinden çeşitli metinlerle tanıştırmak • Bağlam içinde geçen kelimelerin anlaşılmasına yönelik stratejiler öğretmek ve kelime seçiminin metnin anlamı ve türü açısından önemine dikkat çekmek • Öğrencilere konu içeriklerini daha rahat anlamaları ve konuyla ilgili soruları daha kolay cevaplamaları için çeşitli okuma stratejilerini öğrenmeye ve uygulamaya teşvik etme • Öğrencileri, okumuş oldukları bir metnin ana fikrini bulmaya ve metin içinde geçen ve anafikri geliştiren diğer yardımcı fikirleri bulmaya teşvik etme |
---|---|
Dersin İçeriği | • Okuma stratejileri • Not alma • Metin cümlelerini kendi cümleleriyle ifade etme • Özet çıkarma teknikleri • Öğrencilerin kendi fikirlerini ifade ederken kullanacakları yazım teknikleri • Sözcük bilgisi geliştirme alıştırmaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, okuma stratejilerini kullanarak bir metni daha kolayca anlayıp, metinle ilgili sorulara cevap verebileceklerdir.
- Bağlam içinde geçen kelimeleri anlayabileceklerdir.
- Bir metni okuyup, ana fikrini ve geliştirici yan fikirleri saptayabileceklerdir.
- Okudukları metinlerdeki bilgileri analiz ederek ve sentezleyerek, konu içerikleriyle ilgili kendi fikirlerini yazılı olarak ifade edebileceklerdir.
- Öğrenciler okudukları bir metne cevap yazabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-18 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to the course & Unit 1: Building with nature | |
2 | Unit 2: The benefits of environmental architecture & How to identify key points of a text Retelling/Paraphrasing | |
3 | Unit 2: The benefits of environmental architecture How to identify key points of a text Retelling/Paraphrasing | |
4 | Unit 3: 6 ways social media is making you stressed & Input on Summarizing | |
5 | Writing Practice on Summarizing | |
6 | Unit 4: FOMO is real: How social media increases depression and loneliness Reading & Vocabulary | |
7 | Unit 4: FOMO is real: How social media increases depression and loneliness Input on Writing a Response Paper | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? Reading & Vocabulary | |
10 | Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? & Response Writing & Feedback | |
11 | Further Practice on Writing Response Papers | |
12 | Unit 6: Too dangerous to be ignored Reading & Vocabulary | |
13 | Unit 6: Too dangerous to be ignored (Catch up for Thursday groups) & 2nd Midterm Assessment (In-class Writing) (3rd Hour) | |
14 | Feedback on 2nd Midterm Assessment & Extra Writing Practice & Feedback or Revision | |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | İlgili çalışma kağıtlarının hazırlanması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|