Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | EGT6318 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Sanat ve yaratıcılık kavramlarını öğrenebilme, uygulamalar yapabilme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanat ve yaratıcılık kavramlarını bilir.
- Yaratıcılığı geliştiren eğitim etkinlikleri tasarlayabilir.
- Yaratıcılığı geliştiren eğitim etkinliklerini uygulayabilir.
- Yaratıcılığı geliştiren eğitim teknolojilerini tanır.
- Yaratıcılık, teknoloji ve eğitim işbirliğini açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılık tanımları ve aşamaları. | |
2 | Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki önemi. | |
3 | Yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar. | |
4 | Yaratıcılık ve zeka ilişkisi. | |
5 | Yaratıcılığın gelişimi. | |
6 | Yaratıcılığı geliştiren davranışlar. | |
7 | Yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler. | |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Yaratıcı problem çözme sürecinin önemi. | |
10 | Yaratıcı okul. | |
11 | Beyin fırtınası ve önemi. | |
12 | Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü. | |
13 | Yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri. | |
14 | Yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri. | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|