Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Şiirde Anlam ve Yorum | TDE5204 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yakup Çelik |
Dersi Veren(ler) | Ali Yıldız, Didem Ardali Büyükarman, Banu Öztürk, Alparslan Oymak |
Asistan(lar)ı | Esengül Sağlam Can |
Dersin Amacı | 1950 sonrasında Türk şiirinin gelişimi içerisindeki örnek eserler çevresinde şiirde anlam ve yorum farklılıklarını incelemek. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1. 1940 dönemi Türk şiiri üzerine farklı görüşler. 2. İkinci Yeni şiirinin toplumsal gelişiminin nedenleri. 3. Ece Ayhan, İlhan Berk, Sezai Karakoç, Turgut Uyar, Edip Cansever, Cemal Süreya'nın şiirleri. 4. İkinci Yeni şiirinin 1980 sonrası şiire etkileri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | . |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, şiirde anlamın ve yorumun imgeler çevresinde nasıl değiştiğini kavrar.
- Türk şiirinin 1950 sonrasında geçirdiği değişimin nedenlerini bilir.
- Birinci Yeni şairlerinin şiirlerinin ortak özelliklerini bilir.
- İkinci Yeni şiirinin günümüze kadar elen etkisinin nedenlerini öğrenir.
- Türk edebiyatında şiirde anlam tartışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat eserinde anlam | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Sanat eserinde yorum | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | İmgelerin şiirlerdeki işlevi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Şiir dili ve anlam | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Türk şiirinde şiirde anlam tartışmaları | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | 1940 döneminde Türk şiirinin farklı cephelerdeki görüntüsü ve anlamın sosyal hayatla ilintisi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Birinci yeni şiirinde anlam ve yorum farklılığı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İkinci Yeni şiirinde anlam ve yorum farklılığı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Attila İlhan’ın şiirinde anlam ve yorum farklılıkları | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Sezai Karakoç’un şiirinde imge kullanımı ve anlam | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | Sezai Karakoç’un şiirinde imge kullanımı ve anlam | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | 1960 sonrası Türk şiirinde sosyal hayat ve şiir ilişkisi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | 1980 sonrası Türk şiirinde sosyal hayat ve şiir ilişkisi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | 1980 sonrası Türk şiirinin gösterdiği farklılıklar | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | . |
---|