Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İleri Almanca MDB403133300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı
Seçmeli @ Kimya Lisans Programı
Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı
Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı
Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı
Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimModern Diller Bölümü
Dersin KoordinatörüBetül Özel
Dersi Veren(ler)Ercan Muharrem Erkuş
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı Almanca dil bilgisi ve sözcük bilgisinin A2 düzeyine ulaştırılmasıdır. Temel düzeyde öğrenilmiş yapılar dört beceri kullanılarak (Okuma – konuşma – yazma – dinleme) geliştirilmeye çalışılır.
Dersin İçeriğiBu dersin içeriğini geçmiş zamanın yapıları, edat kullanımı ve yan cümle yapıları oluşturmaktadır. Orta zorluktaki okuma metinleri ile öğrenilen yapıların pekiştirilmesi ders kapsamındadır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ja, genau! Deutsch als Fremdsprache. Kurs- und Übungsbuch Cornelsen Verlag Band 1 – A2/1
  • Ja, genau! A2/1 işitsel ve görsel kaynak Themen aktuell 2 (Hueber Verlag) Menschen A2/1 (Hueber Verlag)
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, (Okuma) Orta zorluk derecesindeki metinleri okuyup anlayabilecek,
  2. (Yazma) Yan cümle yapılarını da kullanarak kendilerini daha detaylı ifade edebilecek,
  3. (Dinleme ve Konuşma) Karmaşık cümle yapılarının kullanıldığı diyalogları dinleyip anlayabilecek ve kendi ihtiyaçlarını ifade edebilecek
  4. (Sözcük Bilgisi) Günlük hayata ilişkin diyaloglarda geçen sözcükleri tanıyıp kullanabileceklerdir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş*Kendini tanıtmak ve iş hayatı hakkında konuşmak
21. Ünite: Esnek ve mobilize (Flexibel und mobil) * İş bulma ve iş saatleri hakkında konuşma * İş talimatlarını anlamak ve uygulamak Gramer: * Yan cümle yapıları ve bağlaçları : dass/ob Telafuz: * Vurgu çalışmaları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması* 6-11 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması
31. Ünite: Esnek ve mobilize (Flexibel und mobil) * Staj diyalogları Gramer: * Sıfat tamlaması Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.76 - 81) 2. Ünite: Zaman nasıl geçiyor (Wie die Zeit vergeht) * Zamanı hakkında konuşmak Gramer: * Dönüşlü fiiler Telafuz: * Kelimelerdeki “z” harfinin telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması* 12-18 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * İlgili kelimelerin anlamlarına bakılması ve gruplandırılması
42. Ünite: Zaman nasıl geçiyor (Wie die Zeit vergeht) * Sevinç ve Öfke/Kızgınlık hakkında konuşmak * Kelime kartlarının oluşturulması Gramer: * Edatlarla beraber kullanılan fiiller Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.82 - 87) Ödev* 19-24 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması
53. Ünite: Nesiller (Generationen) * Özgeçmişinden bahsetmek Gramer: * “als” ile kurulan yan cümle yapıları Telafuz: * Ünlü harfler * Heceler Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması* 25- 31 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Çocukluk fotoğrafını getirmek
63. Ünite: Nesiller (Generationen) * Bugünkü yaşı ve çocukluğu hakkında konuşmak Gramer: * Modal fiillerin geçmiş zaman kullanımları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.88 - 93) 4. Ünite: Evim (Mein Zuhause) * Eve yerleşmek ve talilat hakkında konuşmak * Mektup yazmak Gramer: * Edatlar (Wechselpraepositionen) Telafuz: * “s” ve “z” harflerinin telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alışt* 32- 40 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Taşınmak kavramı ile ilgili kelime listesi oluşturmak
74. Ünite: Evim (Mein Zuhause) * Taşınmayı organize etmek Gramer: * stehen / liegen / sitzen kelimelerini gerekli yapılarla kullanmak * stellen/ legen / setzen kelimelerini gerekli yapılarıla kullanmak Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.94 -99 ) Ödev 5. Ünite: Parayla ilgili her şey (Rund um das Geld) * Para hakkında konuşmak * Havale yapmak * Hesap açmak Gramer: * Yan cümle yapıs* 41-47 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Banka havale formunun getirilmesi
85. Ünite: Parayla ilgili her şey (Rund um das Geld) * ATM * Neden - Niçin Gramer: * Sıfat tamlamaları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.100 - 105)* 48-54 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması
91. VİZE
106. Ünite: Beraber yaşamak (Miteinander leben) * Beraber yaşamak hakkında konuşmak Gramer: * Karşılaştırma dereceleri (sıfat) * e-hali ile kullanılan fiiler Telafuz: i / ie / ih harflerinden sonra gelen “r” harfinin telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması* 55- 59 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Almanya, İsviçre ve Avusturya’daki yaşam hakkındaki düşüncelerin makale veya kısa hikaye biçiminde yazılması
116. Ünite: Beraber yaşamak (Miteinander leben) * Bir şeyleri birbirleriyle karşılaştırmak * Kursta diyalog çalışmaları Gramer: * e-halindeki kişi zamirleri * i-hali ve e-hali ile beraber kullanılan fiiller ve cümle yapıları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.106 -111)* 60-64 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması
127. Ünite: Spor (Sport) * Spor ve hayranlar hakkında konuşmak Gramer: * eğer – cümeleleri (Wenn – Saetze) Telafuz: * Cümle noktalama işaretlerini dinlemek Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması* 65-69 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Spor yapıyor musun? En çok sevdiğin spor dalı,sporcu hakkında gerekli sözlük bilgisinin araştırılması
137. Ünite: Spor (Sport) * Kazayı bildirmek * Kurstaki rekorlar Gramer: * Üstünlük derecesi (sıfat) Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.112-117)* 70-74 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Media ile ilgili kelimelerin listesini oluşturmak
14Sunum haftası*Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması
15Sunum haftası*Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması
16FINAL

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım70
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri115
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması141
Derse Özgü Staj
Ödev12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer13
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok