Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Biçimsel Diller | BLM5204 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgi Teknolojileri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgi Teknolojileri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim, İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dillerin sınıflandırılması ve tanımlanmasında en temel düzeyde bilgi sahibi olup, otomatları ve işlevlerini öğrenerek, programlama dilleri yeteneğinin geliştirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Alfabe, Dil, Dilbilgisi, Dilbilgisi Sınıflar, Chomsky Sıradüzeni, Düzgün Dilbilgisi, Bağlamdan Bağımsız Dilbilgileri, CFG ve BNF Gösterimi, Ayrıştırma Ağacı,Soldan Özyineleme ve kaldırılması, Pompalama Teoremi, Karar verme problemi, Normal Biçimler, Yığıtlı Otomat, Bağlama Bağımlı Dilbilgileri, Doğrusal Bağımlı Otomatlar, Kısıtlamasız Diller, Turing makinesi, Curch Turing Hipotezi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler programlama dillerine temel teşkil eden dilbilgisi sınıflarını bilir.
- Öğrenciler yeni programlama dilleri ögrenme öğrenme motivasyonu edinir.
- Öğrenciler otomat kavramını ve türlerini bilir.
- Öğrenciler Dilbilgisi ile üretilebilecek kodların sınırlamalarını bilir.
- Öğrenciler Programlama dili olarak kullanılabilecek dilbilgilerini ayırt edebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Ders Tanıtımı | Yarımağan ilgili bölüm |
2 | Dilbilgisi Türleri ve Chomsky Sıradüzeni | Hopcroft ilgili bölüm |
3 | Düzgün Dilbilgileri | Hopcroft ilgili bölüm |
4 | Bağlamdan Bağımsız Dilbilgisi, Ayrıştırma Ağacı | Yarımağan ilgili bölüm |
5 | CFG Gösterimi | Hopcroft ilgili bölüm |
6 | BNF Gösterimi | Hopcroft ilgili bölüm |
7 | Arasınav | Genel Tekrar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Karar Verme Problemi, Normal Biçimler, Yığıtlı Otomat | Hopcroft ilgili bölüm |
10 | Bağlama Bağımlı Dilbilgisi, Doğrusal Bağımlı Otomatlar | Hopcroft ilgili bölüm |
11 | Kısıtlamasız Dilbilgileri, Turing Makineleri | Hopcroft ilgili bölüm |
12 | Turing Makineleri | Yarımağan ilgili bölüm |
13 | Arasınav | Genel Tekrar |
14 | Church-Turing Hipotezi | Hopcroft ilgili bölüm |
15 | Genel Tekrar | Genel Tekrar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödev | 5 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|