Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce I | MDB1051 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Zorunlu @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Dans Lisans Programı Zorunlu @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı Zorunlu @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı Zorunlu @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı Zorunlu @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı Zorunlu @ Grafik Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serap Kartal Yaylı |
Dersi Veren(ler) | Serap Kartal Yaylı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Temel seviyede okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.). |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler başlangıç düzeyinde İngilizce dinleme ve konuşmayı kapsayan, günlük hayatta kullanabilecekleri iletişim becerilerini geliştirmiş olacaklardır.
- Öğrenciler basitten karmaşığa giden bir düzende farklı türlerde metinleri okuyabilecek ve benzer metinleri (e-posta, tanıtım yazısı, poster doldurma, form içeriği vs) yazılı olarak üretebilecek seviyeye geleceklerdir.
- Öğrenciler başlangıç düzeyinde İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek amacıyla gerekli dilbilgisel altyapıya (geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman, gelecek zaman, kipler ve kelime) sahip olacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Unit 1: 1-a & 1-b; Workbook 1-a & 1-b | |
2 | Unit 1: 1-c & 1-d; Workbook 1-c & 1-d | Worksheet 1 |
3 | Unit 2: 2-a & 2-b; Workbook 2-a & 2-b | |
4 | Unit 2: 2-c & 2-d; Workbook 2-c & 2-d | Worksheet 2 |
5 | Unit 3: 3a & 3b; Workbook 3-a & 3-b | |
6 | Unit 3: 3-c & 3-d; Workbook 3-c & 3-d | Worksheet 3 |
7 | Worksheet & Workbook Check (Modules 1-2-3) or Catch-up | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Unit 4: 4-a & 4-b; Workbook 4-a & 4-b | Worksheet 4 |
10 | Unit 4: 4-c & 4-d; Workbook 4-c & 4-d | |
11 | Unit 5: 5-a & 5-b; Workbook 5-a & 5-b | |
12 | Ara Sınav 2 | |
13 | Unit 5: 5-c & 5-d; Workbook 5-c & 5-d | Worksheet 5 |
14 | Catch-up & Revision; Worksheet & Workbook Check (Modules 4-5) | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|