Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce 1 | MDB1051 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Zorunlu @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Dans Lisans Programı Zorunlu @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı Zorunlu @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı Zorunlu @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı Zorunlu @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı Zorunlu @ Grafik Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Serap Kartal Yaylı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Temel seviyede okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.). |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler başlangıç düzeyinde İngilizce dinleme ve konuşmayı kapsayan, günlük hayatta kullanabilecekleri iletişim becerilerini geliştirmiş olacaklardır.
- Öğrenciler basitten karmaşığa giden bir düzende farklı türlerde metinleri okuyabilecek, metindeki ana fikri bulabilecek ve metinlerdeki düşünceleri ayrıntılarıyla kavrayabileceklerdir.
- Öğrenciler başlangıç düzeyinde İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek amacıyla gerekli dilbilgisel altyapıya (geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman, gelecek zaman, kipler ve kelime) sahip olacaklardır.
- Öğrenciler kısa metinleri (e-posta, tanıtım yazısı, poster doldurma, form içeriği vs) yazılı olarak üretebilecek seviyeye geleceklerdir.
- Teknoloji Kullanımı: Teknoloji yoluyla kendilerine verilen internet ödevlerini yaparak bağımsız çalışma becerilerine sahip olur, Moodle üzerinden dersin tüm materyallerine ulaşabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Unit 1: 1-a & 1-b; Workbook 1-a & 1-b | |
2 | Unit 1: 1-c & 1-d; Workbook 1-c & 1-d | Worksheet 1 |
3 | Unit 2: 2-a & 2-b; Workbook 2-a & 2-b | |
4 | Unit 2: 2-c & 2-d; Workbook 2-c & 2-d | Worksheet 2 |
5 | Unit 3: 3a & 3b; Workbook 3-a & 3-b | |
6 | Unit 3: 3-c & 3-d; Workbook 3-c & 3-d | Worksheet 3 |
7 | Worksheet & Workbook Check (Modules 1-2-3) or Catch-up | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Unit 4: 4-a & 4-b; Workbook 4-a & 4-b | Worksheet 4 |
10 | Unit 4: 4-c & 4-d; Workbook 4-c & 4-d | |
11 | Unit 5: 5-a & 5-b; Workbook 5-a & 5-b | |
12 | Ara Sınav 2 | |
13 | Unit 5: 5-c & 5-d; Workbook 5-c & 5-d | Worksheet 5 |
14 | Catch-up & Revision; Worksheet & Workbook Check (Modules 4-5) | |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | İlgili ders kitabının hazırlanması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|