Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde İleri İstatistiksel Analiz Teknikleri | ISL6156 | 0 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayşe Demirhan |
Dersi Veren(ler) | Ayşe Demirhan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sosyal bilimlerde karşılaşılan karmaşık veri yapılarının analizinde kullanılabilecek ileri istatistiksel analiz tekniklerini tanıtmak; öğrencilerin çok değişkenli veri analiz yöntemlerini, parametrik ve parametrik olmayan testleri, model kurma ve doğrulama süreçlerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel istatistiksel kavramlar, Hipotez testleri ve istatistiksel anlamlılık, Parametrik ve parametrik olmayan testler, Çok değişkenli veri analizi yöntemleri, Regresyon analizi ve çoklu regresyon modelleri, Yapısal eşitlik modellemesi (SEM) ve doğrulayıcı faktör analizi, Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirlik analizleri, Model kurma, uyum iyiliği ve model doğrulama teknikleri, Analiz sonuçlarının raporlanması ve yorumlanması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İleri istatistiksel analiz tekniklerini tanımlayabilir ve sosyal bilimlerdeki araştırma problemlerine uygun yöntemleri seçebilir.
- Çok değişkenli veri analizi yöntemlerini uygulayabilir ve sonuçlarını istatistiksel olarak yorumlayabilir.
- Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini test edebilir ve araştırma sürecine uygun analiz raporları hazırlayabilir.
- Model kurma, uyum iyiliği ve model doğrulama tekniklerini kullanarak analiz sonuçlarını bilimsel araştırmalar için yorumlayabilir ve raporlayabilir.
- Farklı istatistiksel yazılımları (SPSS, AMOS, SmartPLS vb.) ileri düzeyde kullanarak karmaşık veri setlerini analiz edebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri Toplama ve Analizi | Orhunbilge (2010), 3 - 21 |
2 | Güven Aralıkları | Köksal (2003), 212 - 234 |
3 | Hipotez Testleri | Köksal (2003), 238 - 276 |
4 | ANOVA Analizi | Hair et al. (2010), 439 - 459 |
5 | Çok Yönlü ANOVA - MANOVA | Hair et al. (2010, 460 - 496 |
6 | Korelasyon ve Regresyon Analizi | Orhunbilge (2010), 61 - 155 |
7 | Çoklu Regresyon Analizi | Hair et al. (2010), 153 - 234 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Faktör Analizi | Hair et al. (2010), 91 - 146 |
10 | Diskriminant Analizi | Hair et al. (2010), 339 - 395 |
11 | Kümeleme Analizi | Hair et al. (2010), 505 - 552 |
12 | Uygunluk Analizi | Hair et al. (2010), 568 - 595 |
13 | Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi | Hair et al. (2010), 596 - 622 |
14 | ANCOVA | Orhunbilge (2010), 404 - 415 |
15 | MANCOVA | Orhunbilge (2010), 415 - 437 |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | 2 | 3 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 17 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|