Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Döneminde Farklı Yaklaşımlar | OKL5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Temel Eğitim ABD Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dünyada uygulanan farklı okulöncesi eğitim yaklaşımlarının incelenmesi, Türkiye koşulları ile karşılaştırılarak ülkemiz için uygulanabilir yaklaşımların tartışılması ve tartışılan her yaklaşım için en uygun özelliklerin saptanması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkiye’de ve dünyada okulöncesi eğitimin durumu, , okulöncesi eğitim modelleri (Montessori, High Scope, Proje Program, Regio Emilia, Ev Okulları , Waldorf yaklaşımı, Açık Eğitim, Bank Street, Çocuktan Çocuğa Eğitim Yaklaşımı, Çoklu Zeka, vb.) |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okul öncesi eğitim modellerini bilir.
- Öğrenciler Türkiye’de okul öncesi eğitimin durumunu bilir.
- Öğrenciler, Dünyada uygulanan okul öncesi eğitim yaklaşımlarını bilir.
- Öğrenciler, okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırabilir.
- Öğrenciler, farklı yaklaşımlara uygun planlamalar yapabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimin Türkiye’deki durumu | İlgili kaynak |
2 | Okul öncesi eğitim modelleri | İlgili kaynak |
3 | Dünyada uygulanan okul öncesi eğitim yaklaşımları | İlgili kaynak |
4 | Proje Yaklaşımı | İlgili kaynak |
5 | Reggio Emilia Yaklaşımı | İlgili kaynak |
6 | Montessori Yaklaşımı | İlgili kaynak |
7 | Waldorf Okulları | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Steiner Yaklaşımı | İlgili kaynak |
10 | High Scope Yaklaşımı | İlgili kaynak |
11 | Ev Okulları, Açık Eğitim Yaklaşımı | İlgili kaynak |
12 | Çocuktan Çocuğa Eğitim Yaklaşımı | İlgili kaynak |
13 | Bank Street Yaklaşımı | İlgili kaynak |
14 | Her bir yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılması | İlgili kaynak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | 2 | 15 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | 2 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|