Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri | OKL5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Temel Eğitim ABD Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Özel eğitim ile ilişkili temel kavramlar, farklı engel türleri, engele neden olan etmenler, engelli bireyleri tanıma ve değerlendirme, Dünyada ve Türkiye'de uygulanan özel eğitim programları, özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel ve grup eğitim programlarını hazırlama, özel eğitimde kullanılan yöntemler, özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Özel gereksinimli çocukların gelişim özelliklerine ilişkin temel kavramlar, farklı engel türleri, engele neden olan etmenler, engelli bireyleri tanıma ve değerlendirme, özel eğitim kurumları ve kaynaştırma uygulamaları ile ilgili yeterlilikler kazandırmak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, özel gereksinimli çocukların gelişim özelliklerine ilişkin temel kavramları açıklar.
- Öğrenciler, engel türlerini sınıflandırır.
- Öğrenciler, farklı engel türlerine ilişkin özellikleri sıralar.
- Öğrenciler, engele neden olan etmenleri açıklar.
- Öğrenciler, özel eğitime ve özel eğitim kurumlarına ilişkin amaçlar, ilke ve uygulamalara ilişkin bilgi ve bilince sahiptir.
- Öğrenciler, özel eğitimde yönetsel düzenlemeleri tartışır.
- Öğrenciler, engelli çocukları tanır ve değerlendirir.
- Öğrenciler, kaynaştırma uygulamalarını açıklar.
- Öğrenciler, kaynaştırma uygulamalarının etkinliğini artırmaya yönelik öneriler sunar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel gereksinimli çocukların gelişim özelliklerine ilişkin temel kavramlar | İlgili kaynak |
2 | Engele neden olan etmenler, Engel türleri (konuşma ve dil bozukluğu olan çocuklar) | İlgili kaynak |
3 | Engel türleri (işitme engelli çocuklar) | İlgili kaynak |
4 | Engel türleri (zihinsel engelli çocuklar) | İlgili kaynak |
5 | Engel türleri (ortopedik engelli çocuklar) | İlgili kaynak |
6 | Engel türleri (görme engelli çocuklar) | İlgili kaynak |
7 | Engel türleri (öğrenme güçlüğü olan çocuklar) | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Engel türleri (uyum güçlüğü gösteren çocuklar) | İlgili kaynak |
10 | Engel türleri (üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar) | İlgili kaynak |
11 | Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş | İlgili kaynak |
12 | Engelli çocukları tanıma ve değerlendirme | İlgili kaynak |
13 | Özel eğitime ve özel eğitim kurumlarına ilişkin amaçları, ilke ve uygulamaları | İlgili kaynak |
14 | Kaynaştırma uygulamaları ve uygulamaların tartışılması | İlgili kaynak |
15 | İlgili kaynak | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | 2 | 15 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|