Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Dönemi Çağdaş Gelişim Kuramları | OKL5110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Temel Eğitim ABD Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Nur Tuğluk |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Gelişim kuramları ve alandaki son tartışmaların incelenmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilişsel gelişim, sosyal-duygusal gelişim, fiziksel gelişim, motor gelişim, ahlak gelişimi, metabilişsel gelişim, kalıpyargı gelişimi, gelişimsel psikopataloji alanlarındaki kuram ve konuların incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler erken çocukluk dönemi için gelişim dönemlerinin sınır ve temel kavramlarını tanımlar.
- Öğrenciler gelişim alanları ile erken çocukluk dönemi arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenciler gelişim alanlarının erken çocukluk dönemine ilişkin süreçlerini açıklar.
- Öğrenciler erken çocukluk dönemi gelişim problemlerini tanımlar.
- Öğrenciler kişisel gelişimle ilgili temel psiko-sosyal yaklaşımları açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim psikolojisinde araştırma yöntem ve teknikleri | İlgili kaynaklar ve makaleler |
2 | Fiziksel ve motor gelişim | İlgili kaynaklar ve makaleler |
3 | Ahlaki gelişim: J. Piaget, L. Kohlberg | İlgili kaynaklar ve makaleler |
4 | Ahlaki gelişim: C.Gilligan, E.Turiel | İlgili kaynaklar ve makaleler |
5 | Kişisel Gelişim | İlgili kaynaklar ve makaleler |
6 | Sosyal-duygusal gelişim: J.Bowlby, H.F. Harlow, M. Ainsworth, M. Main, M. Mahler, J. Kagan | İlgili kaynaklar ve makaleler |
7 | Bilişsel gelişim: Piaget ve Neo-Piagetians | İlgili kaynaklar ve makaleler |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilişsel gelişim: Vygotsky ve Neo-Vygotskians | İlgili kaynaklar ve makaleler |
10 | Üstbilişsel gelişim | İlgili kaynaklar ve makaleler |
11 | İnsan gelişiminin ekolojik modelleri | İlgili kaynaklar ve makaleler |
12 | Stereotip gelişim | İlgili kaynaklar ve makaleler |
13 | Genel değerlendirme ve gelişimin doğası ile ilgili analizler | İlgili kaynaklar ve makaleler |
14 | Genel değerlendirme ve gelişimin doğası ile ilgili analizler | İlgili kaynaklar ve makaleler |
15 | İlgili kaynaklar ve makaleler | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | 3 | 15 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 3 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|