Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocukluk Döneminde DramaOKL511137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Temel Eğitim ABD Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin KoordinatörüRemziye Ceylan
Dersi Veren(ler)Remziye Ceylan
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı dramaya karşı olumlu tutum geliştirmeleri, yaratıcılıklarının açığa çıkmasının desteklenmesi ve geliştirilmesi yaratıcı drama tekniklerini uygulama becerilerini geliştirmeleri bir sanat eserinden yola çıkarak öykü, senaryo yazmaları ve canlandırmaları öğretim yöntemi olarak yaratıcı dramayı uygulayabilmeleri bir ders konusunu yaratıcı drama yöntemi ile sunabilmeleri mesleki düzeyde bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği1. Giriş: Yaratıcı dersinin programı, drama kavramı, yaratıcı dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, uygulama süreci ve ilkeleri, dramanın eğitimde kullanılması ve önemi,ilgili kaynakların tanıtılması 2. Dramanın aşamaları: ısınma ve tanışma egzersizleri 3. İletişim çalışmaları 4. Güven çalışmaları 5. konsantrasyon ve uyum çalışmaları 6. grupla iletişim çalışmaları 7. gevşeme egzersizleri 8. canlandırma ve rol oynama 9. duyguları ifade etme çalışmaları 10. pandomim temelli drama 12. doğaçlamalar 13. Öyküye dayalı drama 14. Sanat yapıtlarından yola çıkarak öykü yazma ve canlandırma 15. Süreç ve durum draması 16. Grup olarak bir drama dersinin planlanması ve uygulanması 17. Bir ders içinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Adıgüzel, H.Ömer (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Adigüzel, H.Ömer (edt.) (2002) Yaratıcı Drama Yazılar I 1985-1995, Natürel Yayınları, Ankara.
  • Adiguzel, H.Ömer (edt) 2004 Yaratıcı Drama Yazılar II, Natürel Yayınları, Ankara.
  • Baran, Musa (1993) Çocuk Oyunları, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Ferda Öztürk(1996) Okulöncesi Dönem Müzik Eğitiminde Dramanın Kullanımının Etkinliği (5-6 Yaş Grubu), Ank. Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gönen, Mübeccel, Dalkılıç, Nursel U.(1998) Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • Levent, Tamer (1993) Niçin Tiyatro, Gündoğan Yayınları, Ankara.
  • Ömeroğlu, Esra vd.(2003) Okulöncesi Eğitimde Drama, Kök Yayınları, Ankara.
  • Öztürk, Ali vd. (2005) Çocukta Yaratıcılık ve Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir
  • Öztürk, Ali vd. (2007) İlköğretimde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir
  • Üstündağ, Tülay (2004) Drama Öğretmenimin Günlüğü (6. Baskı) Pegem A yayınları, Ankara
  • Aral, N. ve dğ. (2000). Eğitimde drama. İstanbul: Yapa Y.
  • Aslan, N. ve dğ. (1999). Türkiye 1. Drama Liderleri Buluşması: Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi. Ankara: Fersa Matbaacılık
  • Yaratıcı Drama Dergisi
  • San, İ. (). Drama ve Öğretim Bilgisi. 2. Baskı. Ankara: Naturel Y.
  • Adıgüzel, Ö. () Forum Tiyatro Devinim Drama
  • Adıgüzel, H. Ö. (). Eğitimde Yaratıcı Drama
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, yaratıcı dramayı ve ilgili kavramları tanımlayabilir.
  2. Öğrenciler, yaratıcı dramanın amacını açıklayabilir
  3. Öğrenciler, yaratıcı drama ile eğitim ilişkisini kurabilir
  4. Öğrenciler, drama çeşitlerini sayabilir
  5. Öğrenciler, dramanın aşamalarını açıklayabilir.
  6. Öğrenciler, iletişim egzersizlerini uygulayabilir
  7. Öğrenciler, konsantrasyon ve uyum çalışmalarını uygulayabilir
  8. Öğrenciler grupla iletişim çalışmalarını uygulayabilir
  9. Öğrenciler gevşeme egzersizlerini uygulayabilir
  10. Öğrenciler rol alma çalışmalarını uyguyabilir
  11. Öğrenciler duyguları ifade etme çalışmaları yapabilir
  12. Öğrenciler pandomim temelli drama yapabilir
  13. Öğrenciler doğaçlama yapabilir
  14. Öğrenciler öyküye dayalı drama uygulaması yapabilir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7DÖÇ-8DÖÇ-9DÖÇ-10DÖÇ-11DÖÇ-12DÖÇ-13DÖÇ-14
PÇ-1--------------
PÇ-2--------------
PÇ-3--------------
PÇ-4--------------
PÇ-5--------------
PÇ-6--------------
PÇ-7--------------
PÇ-8--------------
PÇ-9--------------
PÇ-10--------------
PÇ-11--------------

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Ders amaç, içerik ve sürecinin açıklanması. Kaynakların tanıtılması. Drama eğitim ilişkisi, drama pdr ilişkisi, dramanın aşamalarıİlgili kaynakların okunması.
2Isınma ve tanışma egzersizleriİlgili kaynakların okunması.
3İletişim ve güven çalışmalarıİlgili kaynakların okunması.
45 duyu çalışmalarıİlgili kaynakların okunması.
5konsantrasyon ve uyum çalışmalarıİlgili kaynakların okunması.
6grupla iletişim çalışmaları ve gevşeme egzersizleriİlgili kaynakların okunması.
7canlandırma ve rol oynama çalışmalarıİlgili kaynakların okunması.
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Duyguları ifade etme çalışmalarıİlgili kaynakların okunması.
10Pandomim temelli dramaİlgili kaynakların okunması.
11Sosyo-dramaİlgili kaynakların okunması.
12Doğaçlamalar, Öyküye dayalı dramaİlgili kaynakların okunması.
13Sanat yapıtlarından yola çıkarak öykü yazma, senaryo yazma ve canlandırma ve değerlendirme yapmaİlgili kaynakların okunması.
14Bir drama dersinin planlanması ve uygulanması.İlgili kaynakların okunması.
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev215
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler125
Sunum / Seminer315
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok